  • Data: 2015-05-26 09:50:59
    Temat: Re: rondo
    Od: szerszen <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > "Niestosowanie się do znaku F-10 ,,kierunki na pasach ruchu"

    Kierunki, zarówno F10, jak i P8 nakazuje Ci jazdę w kierunku który pokazuje strzałka,
    jednak nie zabrania Ci zmiany pasa, jeśli pomiędzy pasami jest linia przerywana.
    Koniec i kropka.

    > Paragrafu ci ne podam, bo go nie ma ale mogę zalinkować do nieprzestrzegania
    WARNINGU F-10, który się odnosi później do P-8 i ukarania przez policję.

    Ukarania za zmianę pasa, czy za jazdę w kierunku niezgodnym ze znakiem?

    > Raczej zdrowemu rozsądkowi. Skoro masz OBOWIĄZEK zajęcia prawego pasa, to po
    jakiego grzyba chcesz na lewy, skoro masz OBOWIĄZEK?

    Zdrowy rozsądek a przepisy na podstawie których chcesz komuś czegoś zakazywać to dwie
    osobne sprawy. Obowiązek mam pojechać w okreśłonym kierunki z określonego pasa, ale
    zawsze mogę się pomylić i jeśłi "konstrukcja" drogi/skrzyżowania mi to umożliwia i
    swoim manewrem nie wprowadzam niebezpieczeństwa, czy utrudnień, to nie widzę powodu,
    dla którego miałbym kontynuować jazdę w niewłaściwy dla mnie sposób, jeśli przepisy
    mi tego nie zabraniają/nakazują.

    > Od lat, przyjęło się że nie należy stwarzać sytuacji zagrożeń i na skrzyżowaniu nie
    zmienia się pasów WYZNACZONYCH najpierw F-10 o póżniej P-8. Masz taką gorącą potrzebę
    żeby mykać z prawa na lewo, na odcinku 5 metrów, stwarzając zagrożenie?

    A kto mói o zagrożeniu? To ty sobie to dopowiadasz. Na C12 i zwykłych z ruchem
    kierowanym mogę nawet wyprzedzać. Nawet cofać mogę jeśli nie wprowadzam zagrożenia
    czy utrudnień. Więc i zmienić pas też mogę, bo nic mi tego nie zabrania, pod rygorem
    oczywiście nie wprowadzania zagrożenia czy utrudnień.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń