  • Data: 2015-05-27 00:26:50
    Temat: Re: rondo
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

    "szerszen" wydumał(a) w wiadomości ID
    news:20150526095059.eba63f70aa039bd341c7ae14@tlen.pl
    > Kierunki, zarówno F10, jak i P8 nakazuje Ci jazdę w kierunku który pokazuje
    > strzałka, jednak nie zabrania Ci zmiany pasa, jeśli pomiędzy pasami jest linia
    > przerywana. Koniec i kropka.

    Ale zmieniasz na pas, na którym obowiązuje P-8a,b a to już inny znak. (na naszym
    rondzie)

    > Ukarania za zmianę pasa, czy za jazdę w kierunku niezgodnym ze znakiem?

    Za zmianę pasa, na którym obowiązuje znak P-8 na pas na którym obowiązuję P-8a i b
    czyli możliwość zmiany kierunku. To że nie wybierasz zmiany kierunku, jest już
    nieistotne. Zmieniasz sobie znaki a co zatym idzie nie stosujesz się do F-10

    "Wskazuje dozwolone, zgodnie ze strzałkami umieszczonymi na znaku, kierunki jazdy z
    poszczególnych pasów ruchu.
    Umieszczona na znaku F-10 lub F-11 strzałka zezwalająca na skręcanie w lewo ze
    skrajnego lewego pasa ruchu oznacza także zezwolenie na zawracanie, chyba że jest to
    zabronione znakiem B-23 lub ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3."
    http://moto.money.pl/znaki-drogowe/uzupelniajace/f-1
    0/

    Zmiana pasa jest NIEZGODNA z kierunkiem ruchu, skoro zjeżdzasz na równoległy pas,
    który ma inny kierunek niż obowazujący na opuszczanym pasie.

> [...]
    > umożliwia i swoim manewrem nie wprowadzam niebezpieczeństwa, czy utrudnień, to nie
    > widzę powodu, dla którego miałbym kontynuować jazdę w niewłaściwy dla mnie sposób,
    > jeśli przepisy mi tego nie zabraniają/nakazują.
    > A kto mói o zagrożeniu? To ty sobie to dopowiadasz. Na C12 i zwykłych z ruchem
    > kierowanym mogę nawet wyprzedzać. Nawet cofać mogę jeśli nie wprowadzam zagrożenia
    > czy utrudnień. Więc i zmienić pas też mogę, bo nic mi tego nie zabrania, pod
    > rygorem oczywiście nie wprowadzania zagrożenia czy utrudnień.

    "Znak drogowy F-10 oznaczający "kierunki na pasach ruchu" został uregulowany w
    przepisach prawnych, a szczególnie w Rozporządzeniu Ministrów Infrastruktury oraz
    Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i
    sygnałów drogowych. Znak ten należy do kategorii: znaki uzupełniające i ma na celu
    poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego."

    Rozumiesz chyba słowo "poprawa"?
    --
    LordBluzg(R)(TM)
    Have you heard the news? The dogs are dead!