    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: psychoza diesli
    Date: Tue, 13 Feb 2024 16:33:12 +0100

    On Tue, 13 Feb 2024 15:38:15 +0100, sirapacz wrote:
    > większa sprawność silnika = mniejsze spalanie
    > taniej jak się dużo jeździ.
    >
    > argumenty jakie podałeś są z dupy:
    > -dpf problem robi jak ktoś nie umie jeździć i jest to tak samo

    A jak trzeba umiec jeździc z DPF?

    a benzyniaki podobnych problemów nie mają?

    > przereklamowany problem jak sławna dwumasa...

    Nie jest przereklamowany.
    W oplowskim 1.9cdti na 300kkm jednak starcza, a potem ... na złom :-)

    > -turbo - gdzie masz teraz benzynę wolnossącą? Turbo mi się rozpadło po
    > jakichś 280kkm... miało prawo

    To opel lepsze robił :-)

    > -świece żarowe VS kable zapłonowe i świece zapłonowe... wole świece
    > żarowe... na 1 sprawnej świecy albo i bez sprawnych śż mogę jechać.

    Ale nie w zimie.
    Tzn jechac mozesz, ale najpierw trzeba ruszyc.

    Tak czy inaczej ... nie wiem co to są swiece żarowe.
    Nie było potrzeby zmieniac.

    Ale aku jednak trzeba większy :-)

    > -wtryskiwacze w benzynie też są.

    Inne, inaczej narażone.

    W dodatku ostatnio bywają GDI/FSI, a tu juz podobna klasa ... i
    utrudnia gazowanie :-)

    > Pewnie chodzi o pompowtryski VAG albo
    > piezo któe ponoć są wrażliwe. We fiatach problemów nie odnotowano:)

    Ale ponoc problemy jednak się zdarzają. "leje", albo źle rozpyla.
    Ja tam nie wiem, bo smród zostaje z tyłu :-)

    > -nagrzewa się bo patrz sprawność silnika...

    No ale fakt, ze jak ktos ma krótki odcinek, to mu sie nie zagrzeje.
    Można mieć ciepły garaż :-)

    Ale ... benzyna zanim się nie nagrzeje, to nie smrodzi bardzo?
    W gazniku ssanie wyłączałem szybko, automatyczne czekało az sie silnik
    zagrzeje, a współczesne komputery?

    No i cos tam Cavallino pisał, ze hybryda, ze moze po mieście nie
    smrodzić, ale nie, silnik włączony, bo widać trzeba go rozgrzać przed
    jazdą :-)

    A - a jak te nowe start-stopy? Nie wyłaczy sie póki się nie nagrzeje,
    czy nie nagrzeje sie, jak się będzie na każdych swiatłach wyłączał?

    No ale jak się nie ma ciepłego garażu, to i elekryk ma kłopot z
    grzaniem - albo ciepło, albo zasięg :-)

    J.