    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: minister walczy z .. pralkami
    Date: Wed, 27 Jul 2011 12:51:10 +0200

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    Hello J.F,

    >Ale od tamtego czasu minęło 80 lat i szans na powrót do
    >jakiegokolwiek
    >parytetu nie ma. Będzie tylko i wyłącznie inflacja i napędzanie
    >konsumpcji, żeby tylko przeżyć kolejny rok, dekadę. To w końcu musi
    >pierdyknąć i stanie się to zanim zaczniemy się posługiwać
    >wykładnikami
    >potęgi 10 przy cenach. Mam tylko nadzieję, że do tego nie dożyję :(

    poczekaj poczekaj, bo jak znam zasade funkcjonowania NBP, to oni
    obecnie nie emituja pustej zlotowki. Daja rzadowi do dyspozycji tyle
    ile zarobili, ewentualnie wymieniaja dewizy na zlotowki. Poki
    doplywaja euro i dolary, to ilosc zlotowek sie zwieksza. Reszte kreuje
    rzad w obligacjach, ale jak widzisz sie broni.

    Jesli podobne zasady obejmuja banki strefy Euro .. to wychodzi na to
    ze cala kreacja ma miejsce w Waszyngtonie i Tokio. Bo Londyn mimo ze
    ma wlasna walute to zasady chyba ma podobne.
    Dziwne by to troche bylo, bo oznaczaloby ze cala smietanke spijaja
    Amerykanie - ale nie potrafie sie doczytac kto w Unii decyduje o
    emisjii pustego euro. Nikt ? Czyzby to znaczylo ze nie emitujemy ?
    Taka forma parytetu .. dolara ?

    No jeszcze Szwajcaria jest, i tu sie zgadzam - przy wielkosci ich
    gospodarki to moze bardzo latwo p*, wraz z reszta swiata :-)

    J.