  • Data: 2011-07-27 13:11:30
    Temat: Re: minister walczy z .. pralkami
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup
    Dnia 27-07-2011 o 12:51:10 J.F <j...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    >Jak to nie emitują, a wspomożenie banków 2 lata temu i teraz grecji
    >z obligacji to co? wyemitowali ileś obligacji aby znaleść euro.
    >Pytanie jak to długo wytrzyma.

    No widzisz - z obligacji. Wiec nie jest to pusta emisja, tylko
    zadluzenie.
    Wiec ktos sie musial powstrzymac od konsumpcji, zeby te obligacje
    wykupic.
    A w sumie to moze nawet tylko zmiana dluznika, bo do tej pory byla nim
    Grecja.

    Dalej - jesli to obligacje panstwowe, to panstwa trzymaja w ryzach
    unijne limity.
    Wolno sie zadluzyc na 60% PKB (Japonia ma juz 120% i zyje). Trzeba
    bedzie zaciskac pasa we wlasnym budzecie.

    Ale i tak dalej jest ciekawie - zadluzonym panstwom inflacja jak
    najbardziej odpowiada, bo zmniejsza realna wartosc dlugu. Moglyby te
    banke krecic w nieskonczonosc, ale ... wydaje mi sie ze w strefie euro
    realnego/pierwotnego pieniadza nie przybywa, przynajmniej tak mi sie
    wydaje, skoro nie ma emisji pustego. Bez doplywu pieniadza pierwotnego
    coraz trudniej bedzie te banke utrzymac w obrocie - i to musi kiedys
    p* tylko z tego powodu.

    Tymczasem to nie PRL, ani nie USA, gdzie mozna sobie pieniadz
    "dodrukowac" i jesli to jest w rozsadnej ilosci to nawet nikt nie
    zauwazy.

    No i wychodzi mi na to ze albo UE opracuje jakies zasady "drukowania"
    pieniedzy, albo ratowac nas bedzie Waszyngton.

    No chyba ze sie nie znam, i podobnie jak w USA - u nas EBC pozycza na
    wieczne nieoddanie. Ale i na procent.

    J.