  • Data: 2011-07-27 11:18:12
    Temat: Re: minister walczy z .. pralkami
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 27-07-2011 o 12:51:10 J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    > Hello J.F,

    > poczekaj poczekaj, bo jak znam zasade funkcjonowania NBP, to oni obecnie
    > nie emituja pustej zlotowki. Daja rzadowi do dyspozycji tyle ile
    > zarobili, ewentualnie wymieniaja dewizy na zlotowki. Poki doplywaja euro
    > i dolary, to ilosc zlotowek sie zwieksza. Reszte kreuje rzad w
    > obligacjach, ale jak widzisz sie broni.
    Nasi już nie, ale np USA generuje dużo pustego pieniądza, co powoduje
    dołowanie prawie wszyskich walut, łacznie z naszą.

    > Jesli podobne zasady obejmuja banki strefy Euro .. to wychodzi na to ze
    > cala kreacja ma miejsce w Waszyngtonie i Tokio. Bo Londyn mimo ze ma
    > wlasna walute to zasady chyba ma podobne.
    > Dziwne by to troche bylo, bo oznaczaloby ze cala smietanke spijaja
    > Amerykanie - ale nie potrafie sie doczytac kto w Unii decyduje o emisjii
    > pustego euro. Nikt ? Czyzby to znaczylo ze nie emitujemy ? Taka forma
    > parytetu .. dolara ?
    Jak to nie emitują, a wspomożenie banków 2 lata temu i teraz grecji
    z obligacji to co? wyemitowali ileś obligacji aby znaleść euro.
    Pytanie jak to długo wytrzyma.

    > No jeszcze Szwajcaria jest, i tu sie zgadzam - przy wielkosci ich
    > gospodarki to moze bardzo latwo p*, wraz z reszta swiata :-)
    No niestety tak, frank teraz to taka wydmuszka, podobnie jak było
    w IMHO 2000 roku z firmami internetowymi, jak pierdykneły to poleciały
    na łeb, pytanie kiedy pęknie tak frank.

    --
    Pozdr
    JanuszK