    From: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: maszt 25m - jakie formalności? [crosspost]
    Date: Thu, 10 May 2012 02:39:01 +0200

    Powitanko,

    > A jeśli sąsiadom przeszkadza, to co wtedy? I jak wtedy?

    Jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Dosyc dokladnie
    okresla on co wolno, a czego nie wolno budowac i jaka dzialalnosc mozna
    prowadzic na danym terenie. Do uchwalanego planu kazdy zainteresowany
    moze wniesc uwagi, ja tak zrobilem i zostaly uwzglednione. Takie
    rozwiazanie juz istnieje i nie trzeba nic nowego wymyslac. Moze nie jest
    to absolutnie idealne rozwiazanie, ale znakomicie zabezpiecza sasiadow,
    przed tym, co moze im przeszkadzac.
    Natomiast kompletnie pozbawione logiki jest żądanie pozwolenia na budowe
    czegos, co MPZP dopuszcza. To wymysl urzedasow, zeby mogli sie poczuc
    wazni i miec prace. To tak, jakbys majac prawo jazdy musial sie pytac
    urzednika, czy mozesz jezdzic, za kazdym razem jak kupujesz nowy samochod.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa