  • Data: 2013-11-23 01:45:37
    Temat: Re: liczniki wody i ciepla
    Od: John Smith <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 23-11-2013 00:00, Mirek wrote:

    > Akurat. A ja mam wyjątkowego pecha i odchyłka akurat wtedy kiedy chcę
    > odczytać wynosi 0,001% i co? Czekam 2 godziny a te nadają wciąż
    > jednocześnie.
    > A nie lepiej:
    > Mam jak w banku, że 3 kolejne paczki się nie nałożą.

    To chuchnij na uC, temperatura się zmieni i paczki rozjadą. Nie żartuję.
    Albo jeszcze lepiej, zrób te dwa układy w praktyce i zobacz jak
    działają, ja zrobiłem już takich tysiące i podzieliłem się
    praktyczną wiedzą, ale widzę, że logiczne wyjaśnienie nie trafia do głów.

    Policzmy Twoją propozycję, 2 godziny=7200 sek, błąd mniejszy od 10ms,
    dokładność zegara 10ms/7200*100%= 0.000139% = 1.39ppm
    To tak dokładnie będziesz miał tylko z kwarcem specjalnym ze
    stabilizacją temperatury. Nie do wykonania na bateryjce z żywotnością
    kilku lat.
    Powtórzę się pisząc, że generator RC w uC ma stabilność rzędu 1% czyli
    10000ppm.

    K.