  • Data: 2013-11-23 02:14:55
    Temat: Re: liczniki wody i ciepla
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan John Smith napisał:

    > To chuchnij na uC, temperatura się zmieni i paczki rozjadą. Nie żartuję.
    > Albo jeszcze lepiej, zrób te dwa układy w praktyce i zobacz jak
    > działają, ja zrobiłem już takich tysiące i podzieliłem się praktyczną
    > wiedzą, ale widzę, że logiczne wyjaśnienie nie trafia do głów.

    No nie trafia. Ani chybi dlatego, że to nie jest "logiczne wyjaśnienie",
    tylko opowieść praktyka, co to już tymi ręcami tysiące razy, więc
    teoretyzowanie jajogłowych ma za nic.

    Tu mi się przypomniała opowieść o ruskim sołdacie. Krasnoarmiejcy właśnie
    wyzwoliki kolejne miasto, więc ten wpada na rynek i z radości tnie w koło
    z pepeszy na oślep robiąc młynka. Ktoś mu zwraca uwagę, że tak nie lzja, bo
    można kogoś trafić, w głowę na przykład, a ludzi szkoda, zwłaszcza swoich.
    A on się śmieje, że co taki cywil może o strzelaniu wiedzieć, on cały szlak
    od Moskwy przeszdł, a jeszcze do Berlina dojdzie, strzelał tysiące razy
    i wie jak to jest -- leży się w okopie, długo celuje, ma się już Niemca
    na muszce, pociąga za spust, a tu pudło. Nie tak łatwo trafić z okopu,
    więc strzelając na oślep tym bardziej się nie uda.

    No jasne, że w praktyce, to prawdopodobieństwo, że dwa nadajniki się na
    dłużej splątają kwantowo, jest niewielkie. Ale jest. Więc po co właściwie
    kusić los i nie dodać tego losowego opóźnienia w każdym takcie, żeby nie
    tylko z praktyką się zgadzało, ale i z teorią? W tej praktyce też mogą
    zajść zmiany -- po latach może ktoś wrzucić bez zastanowienia Stary
    Sprawdzony Kod do nowgo sprzętu, co to jest stabilniejszy.

    --
    Jarek