  • Data: 2013-11-23 12:03:03
    Temat: Re: liczniki wody i ciepla
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnl900cf.cjb.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > No jasne, że w praktyce, to prawdopodobieństwo, że dwa nadajniki się na
    > dłużej splątają kwantowo, jest niewielkie. Ale jest. Więc po co właściwie
    > kusić los i nie dodać tego losowego opóźnienia w każdym takcie, żeby nie
    > tylko z praktyką się zgadzało, ale i z teorią? W tej praktyce też mogą
    > zajść zmiany -- po latach może ktoś wrzucić bez zastanowienia Stary
    > Sprawdzony Kod do nowgo sprzętu, co to jest stabilniejszy.

    My tu tak prawimy i zapewne 2-3 nadajnikach. A co, jeśli ich jest w okolicy
    tysiąc, bo duże osiedle/las wieżowców? Jak nie pierwszy z drugim, to
    siedemnasty z dwydziestym ósmym, jak nie, to czterdziesty pierwszy z
    siedemdziesiatym, itd, stale coś się z czymś nałoży, jak pierwszego nie
    zakryje drugi, to siedemnasty, jak nie, to trzydziesty dziewiaty, jak drugi
    nie nakryje pierwszego, to dwudziestego drugiego, jak nie, to czterdziestego
    ósmego, albo dwieście dwudziestego piątego. A nadajniki, które się
    pomiąchają, to energia, która została stracona. Wolałbym jej użyć na jednak
    użyteczne emisje. Na moim osiedlu jest coś kole 1750 mieszkań. Powiedzmy, że
    podzielimy to na 2 części, ze względu na ukształtowanie, dodatkowo te części
    znów po dwie, dla pewności, to nadal mamy 400-450 urządzeń w jednym
    podejściu do sczytania. Ja jednak wierzę Jarkowi, że problem kolizji nie
    będzie narastać liniowo. Dlatego raczej widziałbym tu coś w rodzaju węzłów,
    zbierających dane z najbliższych lokali, a potem, z tych węzłów, sczyta
    sobie inkasent. A w międzyczasie niech się nawet dwa dni kwasi z problemem
    nakładek, w końcu przejdzie, a inkasent dostanie dane najwyżej o 2 dni
    przesunięte, z 2 dni nazad, a nie z wczoraj - tu właśnie znów mam na myśli
    Packet-Radio i buforowanie, które wielu miało wyłączone i często, wśród
    serii ramek (do 7 w paczce), większość była powtarzana bezproduktywnie - u
    większości, pod DOSem, transfer nie był UDMA, ale zwykłe PIO, gdzie program
    pilnuje przepływu, dysk, pozycjonując, wstrzymuje resztę operacji, także
    kluczowanie FSK sygnałem PR. Zwykle wypadało to na drugą ramkę z siedmiu
    (choć mój commodore często radził sobie z tak zniekształconą ramką, ale
    pecety nie - leżały i kwiczały). No, to odbiorca "powtórz drugą ramkę".
    Powtarza, przyjęło. To odbiorca, zapominając o pomyślnym odebraniu ramek
    3-7, każe znów zasuwać od ramki trzeciej. I tak, zamiast szybciutko iść po 7
    ramek, bo sygnał radiowy dobry, idzie po jednej, ale emitowane jest sziedem,
    jeden, siedem, jeden... Efektywność takiego przesyłania, to ledwie może 20%.
    Wystarczyło mieć czynne buforowanie, a przechodziło by nie po jednej, ale
    6-1-6-1-6-1, nieco wolniej niż po 7, ale nadal efektywnie, rzędu 80-90%.
    różnica między c.a. 20% a 80-90% jest raczej większa, niż minimalna. Eter
    jest dobrem, powiedzmy, oj, umknęło mi to słowo, reglamentowanym...
    ubogim... zabijcie, nie przytoczę... jest coraz bardziej zapchany, liczy się
    każde wolne miejsce. Stąd moje "apele" o efektywniejsze wykorzystanie pasma.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.