eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingfizyka rozwałkiRe: fizyka rozwałki
  • Data: 2013-05-16 13:59:06
    Temat: Re: fizyka rozwałki
    Od: firr kenobi <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu czwartek, 16 maja 2013 12:41:08 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
    > W dniu 2013-05-16 09:23, firr kenobi pisze:
    >
    > > silniki fizyczne (te ktore kojarze) liczą
    >
    > > glownie fizyke rigidbodisów, tj np strzelenie
    >
    > > dzialem w dom ew moze zaowocowac tym ze
    >
    > > klocki ktorymi taki jest zasymulowany obsypalyby
    >
    > > sie na stos ;) jest to dosyc malo relalistyczne
    >
    > > ale zdaje sie ze obecne silniki nie liczą czegos
    >
    > > takiego jak fizyka pekniec czy przy duzej sile
    >
    > > uderzenia przemielenia pewnie czesci sciany nawet
    >
    > > w pył
    >
    >
    >
    > Liczą, liczą.
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=bNNzRyd1xz0
    >
    >

    tu nie ma ani odksztalcen ani pekniec to sa
    wlasnie jedynie zwykle klocki (z tym ze jest
    zaimplementowana ta statyka stosów smieci co
    podono nie jest latwe do zaimplementowania)

    Tak ze nie wiem czy sa takie ktor liczą
    ogolnie mówiac 'uszkodzenia'

    >
    >
    >
    >
    >
    > Model realistyczny, który prawidłowo odwzorowywałby
    >
    > pocisk kumulacyjny czy efekt grzybkowania pancerze
    >
    > jest zbyt trudny obliczeniowo by go stosować w grach:)
    >
    >
    >
    >
    >
    > > czy przy powtarzaniu takich strzałow
    >
    > > efekty bylyby w wysokim stopniu randomowe
    >
    > > czy dosyc podobne, jesli randomowe to jak
    >
    > > rozumiem w ramach jakiejs puli (podprzestrzeni)
    >
    > > mozliwych efektow ?
    >
    >
    >
    > To zależy od tego, jak to się zamodeluje.
    >

    a w realu - czy efekty strzalow 10 podobnych
    czolgow 10 podobnych betonowych bunkrów
    znacznie by sie roznily ? - nie mam pojecia
    co wogole byoby takim efektem - wykruszona dziura w bunkrze?


    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > > Czy taggo rodzaju wysokoenergetyczne zderzenia
    >
    > > uwzgledniajace rozwalki materialu daja sie
    >
    > > wogole wymodelowac i realnie policzyc
    >
    >
    >
    > Tak. Używa się do tego specjalistycznych programów
    >
    > i liczy takie porządne zderzenie godzinę albo miesiąc;)
    >
    >
    ale jak to sie mw robi ? post wyzej jest
    bardzo ciekawy sugeruje ze dyskretyzuje sie
    obiekty na siatki tyscecy punktow pozniej
    cos sie na tym iczy - ale jak ?


    >
    > > (np dla roznego rodzaju materialow pocisku
    >
    > > i sciany np drewno kontra drewno olow kontra
    >
    > > beton, diament kontra kamień itp)
    >
    >
    >
    > Niedawno ćwierć Polski żyło problemem drewno vs aluminium.
    >
    >
    :/ to nie jest nawet zly przyklad bo nie takiprosty i nie taki trudny chyba w sam raz

    dla gier typu crisis czy cos takiego

    nie jestesm przekonany ze w grach w realitime (frametime) nie daloby sie tego zrobic
    bo
    czasu na ramke jest moze faktycznie troche
    malo ale za to w grach mozna zalozyc dosyc
    drakonskie uproszczenia


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: