eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingfizyka rozwałkiRe: fizyka rozwałki
  • Data: 2013-05-16 14:17:10
    Temat: Re: fizyka rozwałki
    Od: firr kenobi <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu czwartek, 16 maja 2013 10:19:37 UTC+2 użytkownik Tomasz Sowa napisał:
    > On 2013.05.16 09:23, firr kenobi wrote:
    >
    >
    >
    > > silniki fizyczne (te ktore kojarze) liczďż˝
    >
    > > glownie fizyke rigidbodis�w, tj np strzelenie
    >
    > > dzialem w dom ew moze zaowocowac tym ze
    >
    > > klocki ktorymi taki jest zasymulowany obsypalyby
    >
    > > sie na stos ;) jest to dosyc malo relalistyczne
    >
    > > ale zdaje sie ze obecne silniki nie liczďż˝ czegos
    >
    > > takiego jak fizyka pekniec czy przy duzej sile
    >
    > > uderzenia przemielenia pewnie czesci sciany nawet
    >
    > > w pyďż˝
    >
    >
    >
    > Nie zdajesz sobie sprawy jaka jest czasoch�onno�� takich oblicze�.
    >
    > Interesuj�ca cie dziedzina wiedzy to MES (metoda element�w sko�czonych),
    >
    > MEB (metoda element�w brzegowych) oraz MRS (metoda r�nic sko�czonych).
    >
    > Ale tego siďż˝ nie stosuje na potrzeby gier komputerowych.
    >
    >
    >
    > Zerknij tutaj:
    >
    > http://tmp.slimaczek.pl/tmp/mes-most/uklad_wyjsciowy
    .png
    >
    >
    >
    > Wyobra� sobie �e te strza�ki to rakiety uderzaj�ce w most ;)
    >
    > (te trzy strza�ki obok siebie to obci��enie r�wnomiernie roz�o�one).
    >
    > Tutaj s� pokazane odkszta�cenia i napr�enia:
    >
    > http://tmp.slimaczek.pl/tmp/mes-most/przemieszczenie
    .gif
    >
    > http://tmp.slimaczek.pl/tmp/mes-most/SX.GIF
    >
    > http://tmp.slimaczek.pl/tmp/mes-most/SY.GIF
    >
    > http://tmp.slimaczek.pl/tmp/mes-most/TY.GIF
    >
    >
    >
    > To by�o liczone na Pentium 200Mhz (w�asnym programem) prawie p� godziny:
    >
    > http://tmp.slimaczek.pl/tmp/mes-most/WYNIK.TXT
    >
    >
    >
    > Najwi�cej czasu zajmowa�o przerzucanie macierzy sztywno�ci do swapa i z
    >
    > powrotem (wtedy mia�em chyba 32MB ramu). Teraz mo�e to by si� policzy�o
    >
    > w kilka sekund ale w dalszym ci�gu nie jest to real-time. A ciebie
    >
    > interesuje jeszcze trudniejszy przypadek czyli uk�ady dynamiczne.
    >
    >

    tez mysle ze teraz to by zajelo pewnie gdzis tak pare sekund, mozesz pewnie uruchomic
    na
    obecnym kompie i zobaczyc

    ciekawy przyklad, ciekawie by bylo sie
    dowiedziec jak cos takiego sie liczy :
    stosuje sie jakies iteracje z delta_t i
    z serii tych iteracji generuje ten filmik

    do czego to wogole sluzy, da sie obliczyc
    pekniecia i pchac dalej symulacje z
    poprawnym uwzglednieniem pekniec?

    >
    > > Czy taggo rodzaju wysokoenergetyczne zderzenia
    >
    > > uwzgledniajace rozwalki materialu daja sie
    >
    > > wogole wymodelowac i realnie policzyc
    >
    > > (np dla roznego rodzaju materialow pocisku
    >
    > > i sciany np drewno kontra drewno olow kontra
    >
    > > beton, diament kontra kamieďż˝ itp) czy tez
    >
    > > modele te bylyby zbyt skomplikowane do
    >
    > > napisania vel zbyt czasochlonne do liczenia
    >
    > > w realtime
    >
    >
    >
    > Przyk�ad modelowania uk�adu lufa-pocisk:
    >
    > http://217.96.20.91/pdf/200706s33.pdf
    >
    >
    >
    > Jak rozszerzysz o �cian� i dom to daj zna� na grupie.
    >
    >

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: