  • Data: 2013-05-16 22:22:24
    Temat: Re: fizyka rozwałki
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 16 maja 2013 19:02:53 UTC+2 użytkownik firr kenobi napisał:

    > hehe, rozsypywac to sie mogą, po prostu sie
    > przewracają - pisałem ze mi chodzi nie o
    > przewracanie sie sterty pudel tylko o
    > cos innego (o znacznie bardziej relistyczne
    > zderzenia z uszkodzeniami - np dwie dechy
    > z dwu roznych materialow sie zderzają
    > moga sie odksztalcać, pękać itd

    Mnie zawsze ciekawiło czy w praktyce można zrobić
    optymalizację jakiś mechanizmów. Jakiś algorytm (może
    ewolucyjny) dobiera kształt... nie wiem czego...
    łopatek śruby, żagla, latawca, a potem wierna symulacja
    fizyczna. I tak w kółko. W końcu bierzemy najlepszy
    kształt. Czy w praktyce najlepszy będzie taki sam
    jak w symulacji, czy się rozminą?

    Kiedyś widziałem jakąś symulację zderzenia dużych
    obiektów astronomicznych. Według symulacji, w zależności od
    parametrów, były możliwe zaledwie 2-3 scenariusze:
    powstanie trwały księżyc, powstaną dwa nietrwałe księżyce,
    powstaną pierścienie w koło planety. Czy takie symulacje
    pokrywają się w jakimś stopniu z rzeczywistością?