    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f2cf5d$0$4768$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f30b3a$0$4766$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f40012$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f5caee$0$4779$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f6df46$0$4789$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55fbd69d$0$600$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 18 Sep 2015 14:15:47 +0200

    yabba pisze:

    > Skarżyć może, ale nic nie dostanie. Awarie i pomyłki się zdarzają
    > i hotel będzie rozliczany przez sąd jak szybko i sprawnie zniwelował
    > skutki awarii. Drobne niedogodności jak czekanie 2 minuty pod
    > zamkniętymi drzwiami będą uznane jako nieistotne.

    Rozliczany nie z szybkości niwelowania awarii, tylko z faktu świadomego
    lekceważenia możliwości (a właściwie pewności) jej nastąpienia.

    > Przy Twoich wizjach sądownictwa to strach prowadzić hotel, albo inną
    > działalność.

    Gdy się sprzedaje kawę do popicia wydawanego w okienku fastfudztwa, to
    się na kubku pisze, że gorąca. Są standardowe metody uniknięcia procesu
    -- napisy albo wymiana bateryjek, zależy od okoliczności.

    > Czy mogę dostać odszkodowanie od hotelu, jeśli na korytarzu spali się
    > jedna żarówka? Albo że w hotelowym TV nie ma mojego ulubionego programu.
    > Albo, że klimatyzacja nie trzyma temperatury z dokładnością do 0,5 stopnia
    > w całej objętości pokoju.

    Ale nie do sądu, tylko do dyrekcji hotelu. Co ciekawe, niektóre hotele
    to uwzględniają -- i jeśli stały klient podczas kolejnego pobytu nie
    będzie miał tego, do czego się przyzwyczaił i co sprawia, że chętnie
    wraca, to nie wezmą kasy za pobyt.

    > Albo odszkodowanie od producenta samochodu, za to że zepsuł mi
    > się w okresie gwarancji? Jak płacę 100000 za samochód, to musi
    > być bezawaryjny na 100%.

    To jakoś reguluja prawa konsumenta. Po którejś uporczywie występującej
    usterce należy się zwrot kasy. Ale to już inna kategoria sporów.

    > Nie słyszałeś w mediach o przypadkach przeładowywania pacjentów
    > z karetki do karetki i kilku śmierci z tym związanych? Wszystko
    > zgodnie z przepisami.

    Ale trzymanie karetek bez paliwa nie jest zgodne. I nie musi być do
    tego dyrektywy unijnej opisującej ilość benzyny w baku -- wystarczy
    stwierdzenie zaniedbania obowiązków.

    > Ja widziałem mechanizm działający monostabilnie. Elektromagnes
    > załacza na kilka sekund sprzęgło od klamki.

    No to fajnie. Widać, że są różne rozwiązania. Tym bardziej bez wartości
    są argumenty w rodzaju "widziałem słynny zamek XTJ-5224-KBZ/TQ4, on ma
    to zrobione tak i tak, więc nie może być inaczej i nie da się lepiej".

    > A jeśli bateryjka padnie nagle w ułamku sekundy?

    Tak bateryjki nie padają.

    > A ja mówiłem o realnym świecie z którym się spotykam.

    Padaja w nim bateryjki w ułamku sekundy? Ale może stąd to nieporozumienie.
    Ja wiem, że całego świata nie naprawię, ale opisać co można w nim zrobić
    lepiej -- to potrafię.

    > Ależ chcesz, chcesz. Sam pisałeś: bateria się kończy, to zamek
    > odblokowywuje drzwi.

    To tak trudno rozumieć proste zdania, które się czyta? I zapamiętać
    co się przeczytało? Już chyba to po trzykroć pisałem, a powiadają,
    że di trzech razy sztuka i że Boh Trojcu ljubi. Nie, nie pisałem,
    że bateria się kończy, to zamek odblokowywuje drzwi. Nigdy. To by
    było bez sensu.

    > Czy przyjmujesz do wiadomości fakt, że potencjalnie może wystąpić awaria
    > źródła zasilania w czasie krótszym niż cza zadziałania mechanizmu?

    Nie.

    > To zupełna porażka. Rozwalać drzwi, robić zamieszanie na całe piętro,
    > wyłaczać pokój z eksploatacji na kilka dni, wydłużać czas nadejścia
    > pomocy dla gościa w srodku, ponieważ Ty masz niezachwianą wiarę
    > w bezawaryjność elektroniki.
    > Wtedy dopiero adwokaci będą mieli używanie, że hotel nie przewidział
    > awarii zamka. Jakby, według rzymskiej maksymy, zrobił co trzeba
    > i zamontował zamki łatwe do awaryjnego otworzenia to gość by przeżył.

    Wtedy proceduje się według procedur znanych od czasów rzymskich, kiedy
    zamki były wyłącznie mechaniczne i nie miały dodatkowych procedur.
    Też mogły się zepsuć i nie reagować na klucz.

    > Poskąpił na głupim kluczyku, zamiast otworzyć elegancko w 2 minury,
    > to wyłamywał drzwi przez 15 minut i pomoc przybyła za późno.

    Drzwi wyłamuje się w dwie sekundy -- tacy mocno zbudowani panowie
    w kominiarkach zawsze tak robią, bo uważają, że tak jest njszybciej.

    > BTW, zewnętrzna bateryjka i kluczyk awaryjny leżą w recepcji. Przy ich
    > pomocy nawet wątła kobierta otworzy drzwi. Do wyważania trzeba mieć łom,
    > pojęcie co robić i siłę do przyłożenia.

    Jak ktoś będzie miał w tym interes, to udowodni, że kluczyk powinien
    wisieć obok w gablocie za szkiełkiem, z nie w recepcji dwadzieścia
    pięter niżej.

    > Na szczęście producenci są rozsądni i stosują plan awaryjny B i C.
    > Jak planujesz produkcję zamków według swojego pomysłu, to też już
    > możesz zacząć trenować czerwienienie się ze wstydu.

    Na razie nie planuję, ale człowiek nie zna dnia ni godziny. Moje
    zamiłowanie do całego alfabetu planów daje mi jednak spokój ducha.

    > Jak sporo kosztują to tym bardziej bez sensu dla producenta wkładać je
    > do samochodu. Wystrzeliła Ci kiedyś poduszka? Jeśli nie to znaczy, że
    > zbędnie ją woziłeś.

    Tak, wystrzeliła. W sytuacji zderzenia, ale przy prędkości może 10 km/h
    albo niewiele więcej. Nawet nie miałem sposobności się z nią zetknąć,
    przyspeszenie było zbyt małe. Spory huk i dużo kurzu w samochodzie --
    przynajmniej już wiem, jak to wygląda.

    > Jakby zamki hotelowe były używane tak intensywnie jak samochody, to też
    > doceniłbyś zalety planów awaryjnych. Taki ukryty kluczyk może faktycznie
    > czasem pomóc uratować człowieka.

    Są przecież codziennie intensywnie używane. A kluczyk owszem, może
    uratować człowieka. W opisanych wcześniej przypadkach głównie przed
    skutkami działania niezbyt przemyślanego projektu.

    Jarek

    --
    Nikt nic nie czyta, a jeśli czyta, to nic nie rozumie,
    a jeśli nawet rozumie, to nic nie pamięta