eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaelektryczny zamek - samoróbka - energooszczędnyRe: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!cyclone01.ams2.highwinds-media.com!voer-me.highwinds-media.com!peer01.am1
    !peering.am1!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-
    02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!no
    t-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    References: <msa5ia$vsd$1@dont-email.me>
    <55ea239b$0$27517$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55ea3288$0$27520$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55eb1f61$0$27517$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55eb27bc$0$8367$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55ee1a9c$0$4788$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f2cf5d$0$4768$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f30b3a$0$4766$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f40012$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f5caee$0$4779$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f6df46$0$4789$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55fbd69d$0$600$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: : : :
    Date: Fri, 18 Sep 2015 14:15:47 +0200
    User-Agent: slrn/1.0.2 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 171
    NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.static.ip.netia.com.pl
    X-Trace: 1442578548 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27529 77.253.217.116:28063
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 4164330402
    X-Received-Bytes: 9653
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:686133
    [ ukryj nagłówki ]

    yabba pisze:

    >> Gość zameldował się w hotelu, może nawet z góry zapłacił, dostał klucz
    >> i ma święte prawo być św. Piotrem wobec drzwi do tego pokoju. Gdyby
    >> musiał korzystać z pomocy hotelowego klucznika, a coś by z tego faktu
    >> miało wynikać -- to może skarżyć. Nawet jeśli bateryjka w porządku,
    >> a ktoś zdalnie przez nieuwagę dezaktywował jego kartę (dlatego lepiej
    >> nie mieć takiej niepotrzebnej zdalnej administracji). tak to działa.
    >
    > Skarżyć może, ale nic nie dostanie. Awarie i pomyłki się zdarzają
    > i hotel będzie rozliczany przez sąd jak szybko i sprawnie zniwelował
    > skutki awarii. Drobne niedogodności jak czekanie 2 minuty pod
    > zamkniętymi drzwiami będą uznane jako nieistotne.

    Rozliczany nie z szybkości niwelowania awarii, tylko z faktu świadomego
    lekceważenia możliwości (a właściwie pewności) jej nastąpienia.

    > Przy Twoich wizjach sądownictwa to strach prowadzić hotel, albo inną
    > działalność.

    Gdy się sprzedaje kawę do popicia wydawanego w okienku fastfudztwa, to
    się na kubku pisze, że gorąca. Są standardowe metody uniknięcia procesu
    -- napisy albo wymiana bateryjek, zależy od okoliczności.

    > Czy mogę dostać odszkodowanie od hotelu, jeśli na korytarzu spali się
    > jedna żarówka? Albo że w hotelowym TV nie ma mojego ulubionego programu.
    > Albo, że klimatyzacja nie trzyma temperatury z dokładnością do 0,5 stopnia
    > w całej objętości pokoju.

    Ale nie do sądu, tylko do dyrekcji hotelu. Co ciekawe, niektóre hotele
    to uwzględniają -- i jeśli stały klient podczas kolejnego pobytu nie
    będzie miał tego, do czego się przyzwyczaił i co sprawia, że chętnie
    wraca, to nie wezmą kasy za pobyt.

    > Albo odszkodowanie od producenta samochodu, za to że zepsuł mi
    > się w okresie gwarancji? Jak płacę 100000 za samochód, to musi
    > być bezawaryjny na 100%.

    To jakoś reguluja prawa konsumenta. Po którejś uporczywie występującej
    usterce należy się zwrot kasy. Ale to już inna kategoria sporów.

    >> Jeśli się okaże, że we wszystkich karetkach w bazie świeci się lampka
    >> rezerwy paliwa, więc udało się dojechać do pacjenta, ale dowieźć go do
    >> szpitala juz nie, to tak -- ktoś za to beknie. To jest "pójście dalej
    >> tym tropem".
    >
    > Nie słyszałeś w mediach o przypadkach przeładowywania pacjentów
    > z karetki do karetki i kilku śmierci z tym związanych? Wszystko
    > zgodnie z przepisami.

    Ale trzymanie karetek bez paliwa nie jest zgodne. I nie musi być do
    tego dyrektywy unijnej opisującej ilość benzyny w baku -- wystarczy
    stwierdzenie zaniedbania obowiązków.

    >>> Nie wiesz czy na pewno mechanizm działa bistabilnie.
    >> Wierzę tym, którzy tu mówili, że tak działa.
    >
    > Ja widziałem mechanizm działający monostabilnie. Elektromagnes
    > załacza na kilka sekund sprzęgło od klamki.

    No to fajnie. Widać, że są różne rozwiązania. Tym bardziej bez wartości
    są argumenty w rodzaju "widziałem słynny zamek XTJ-5224-KBZ/TQ4, on ma
    to zrobione tak i tak, więc nie może być inaczej i nie da się lepiej".

    > A jeśli bateryjka padnie nagle w ułamku sekundy?

    Tak bateryjki nie padają.

    >> Nie użyłem słowa "większość". Mówiłem do tej pory o *dobrych strategiach*.
    >
    > A ja mówiłem o realnym świecie z którym się spotykam.

    Padaja w nim bateryjki w ułamku sekundy? Ale może stąd to nieporozumienie.
    Ja wiem, że całego świata nie naprawię, ale opisać co można w nim zrobić
    lepiej -- to potrafię.

    >>> Ja osobiście nie chciałbym, żeby pokój hotelowy z moimi bagażami
    >>> otworzył się przy wyczerpaniu baterii.
    >> Nikt by nie chciał. Ja też nie.
    >
    > Ależ chcesz, chcesz. Sam pisałeś: bateria się kończy, to zamek
    > odblokowywuje drzwi.

    To tak trudno rozumieć proste zdania, które się czyta? I zapamiętać
    co się przeczytało? Już chyba to po trzykroć pisałem, a powiadają,
    że di trzech razy sztuka i że Boh Trojcu ljubi. Nie, nie pisałem,
    że bateria się kończy, to zamek odblokowywuje drzwi. Nigdy. To by
    było bez sensu.

    > Czy przyjmujesz do wiadomości fakt, że potencjalnie może wystąpić awaria
    > źródła zasilania w czasie krótszym niż cza zadziałania mechanizmu?

    Nie.

    >>> Elektronika zamka może się zepsuć i nie reagować na kartę? Jak wtedy
    >>> otworzysz zamek do pokoju w którym gość ma atak serca? Jak po takim
    >>> wypadku się okaże, że nie ma ŻADNEJ awaryjnej metody otworzenia zamka
    >>> (oprócz wyłamania drzwi),
    >>
    >> I to jest bardzo dobra metoda. Po prostu walić taranem. Wtedy nikt nie
    >> będzie w sądzie skarżył, że zamiast robić coś konkretnego, to ganiali
    >> po piętrach w poszukiwaniu zewnętrznej bateryjki.
    >
    > To zupełna porażka. Rozwalać drzwi, robić zamieszanie na całe piętro,
    > wyłaczać pokój z eksploatacji na kilka dni, wydłużać czas nadejścia
    > pomocy dla gościa w srodku, ponieważ Ty masz niezachwianą wiarę
    > w bezawaryjność elektroniki.
    > Wtedy dopiero adwokaci będą mieli używanie, że hotel nie przewidział
    > awarii zamka. Jakby, według rzymskiej maksymy, zrobił co trzeba
    > i zamontował zamki łatwe do awaryjnego otworzenia to gość by przeżył.

    Wtedy proceduje się według procedur znanych od czasów rzymskich, kiedy
    zamki były wyłącznie mechaniczne i nie miały dodatkowych procedur.
    Też mogły się zepsuć i nie reagować na klucz.

    > Poskąpił na głupim kluczyku, zamiast otworzyć elegancko w 2 minury,
    > to wyłamywał drzwi przez 15 minut i pomoc przybyła za późno.

    Drzwi wyłamuje się w dwie sekundy -- tacy mocno zbudowani panowie
    w kominiarkach zawsze tak robią, bo uważają, że tak jest njszybciej.

    > BTW, zewnętrzna bateryjka i kluczyk awaryjny leżą w recepcji. Przy ich
    > pomocy nawet wątła kobierta otworzy drzwi. Do wyważania trzeba mieć łom,
    > pojęcie co robić i siłę do przyłożenia.

    Jak ktoś będzie miał w tym interes, to udowodni, że kluczyk powinien
    wisieć obok w gablocie za szkiełkiem, z nie w recepcji dwadzieścia
    pięter niżej.

    >>> to hotel zostanie zlicytowany przez prawników rodziny ofiary. Nie
    >>> sądzę, żeby przeszło tłumaczenie: Ależ jesteśmy niewinny, ponieważ
    >>> co roku wymieniamy baterie.
    >>
    >> Wtedy przed sądem czerwieni się producent zamków.
    >
    > Na szczęście producenci są rozsądni i stosują plan awaryjny B i C.
    > Jak planujesz produkcję zamków według swojego pomysłu, to też już
    > możesz zacząć trenować czerwienienie się ze wstydu.

    Na razie nie planuję, ale człowiek nie zna dnia ni godziny. Moje
    zamiłowanie do całego alfabetu planów daje mi jednak spokój ducha.

    >>> Jak wytłumaczysz rozrzutność producentów samochodów, którzy montują
    >>> coraz więcej poduszek powietrznych? Przecież one są używane bardzo
    >>> rzadko!
    >> To wytłumaczyć bardzo łatwo -- pieniądze. Takie poduchy sporo kosztują.
    >> Poza tym wcale nie są używane rzadko. Strzelają, gdy jest choćby tylko
    >> przypuszczenie, że to w czymś może pomóc. Nie bez znaczenia jest również
    >> to, że czasem faktycznie pomagają.
    > Jak sporo kosztują to tym bardziej bez sensu dla producenta wkładać je
    > do samochodu. Wystrzeliła Ci kiedyś poduszka? Jeśli nie to znaczy, że
    > zbędnie ją woziłeś.

    Tak, wystrzeliła. W sytuacji zderzenia, ale przy prędkości może 10 km/h
    albo niewiele więcej. Nawet nie miałem sposobności się z nią zetknąć,
    przyspeszenie było zbyt małe. Spory huk i dużo kurzu w samochodzie --
    przynajmniej już wiem, jak to wygląda.

    > Jakby zamki hotelowe były używane tak intensywnie jak samochody, to też
    > doceniłbyś zalety planów awaryjnych. Taki ukryty kluczyk może faktycznie
    > czasem pomóc uratować człowieka.

    Są przecież codziennie intensywnie używane. A kluczyk owszem, może
    uratować człowieka. W opisanych wcześniej przypadkach głównie przed
    skutkami działania niezbyt przemyślanego projektu.

    Jarek

    --
    Nikt nic nie czyta, a jeśli czyta, to nic nie rozumie,
    a jeśli nawet rozumie, to nic nie pamięta

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: