eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaelektroniczny zapłon w silniku 4-cylindrowym. › Re: elektroniczny zapłon w silniku 4-cylindrowym.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: elektroniczny zapłon w silniku 4-cylindrowym.
    Date: Thu, 19 Nov 2015 13:19:49 +0100
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 37
    Message-ID: <n2kej6$r6q$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <n2f95u$rf5$1@usenet.news.interia.pl> <n2k8av$urq$2$gof@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: 114.120.225.195.static.bait.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8Bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1447935398 27866 195.225.120.114 (19 Nov 2015
    12:16:38 GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 19 Nov 2015 12:16:38 +0000 (UTC)
    User-Agent: KNode/0.10.9
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:688694
    [ ukryj nagłówki ]

    Adam Wysocki wrote:

    > ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm> wrote:
    >
    >> cylindry. W elektronicznym rozwiązaniu mamy dwie cewki z podwójnym
    >> wyjściem obsługującą cylindry parami np 1-4 i 2-3.
    >
    > Czasem dwie, czasem cztery. Jesli sa dwie, to rozwiazanie to nazywa sie
    > wasted spark.
    >
    >> Za przerywacz robi czujnik położenia wału (angielska chyba CPS)
    >
    > Ja spotkalem sie z okresleniami CKP (w odroznieniu od CMP na rozrzadzie).
    >
    >> Co decyduje która para cylindrów dostaje iskrę.
    >
    > W znanych mi systemach zawsze byl czujnik na rozrzadzie, nazywany tez
    > czasami czujnikiem fazy, chyba zeby mniej intuicyjnie bylo. Wiem ze
    > Hayabusa potrzebuje sygnalu od niego tylko podczas odpalania, jak silnik
    > juz chodzi to mozna go odpiac - wyskoczy blad, ale komputer sobie wtedy
    > juz wylicza z czujnika na wale.
    >
    > Tez nie bardzo sobie wyobrazam, jak mialoby to dzialac bez CMP, przeciez
    > wal kreci sie 2x szybciej niz rozrzad...
    >
    Też sobie nie wyobrażałem ale oświecony przez kolegów już mogę to wyjaśnić.
    Ja zastanawiając się jak działa ten system w ogóle nie pomyślałem, że
    przecież producent silnika wie/decyduje o kształcie wału korbowego.
    Konkretnie o przesunięciu kątowym pomiędzy kolejnymi 'korbami'. I to jest
    kluczowy punkt. Jeśli kąt kolejnych 'wykorbień' to 0,180,180, 0 to zawsze
    mamy dwie pary tłoków ruszających się w tą samą stronę. Czyli jedna para ma
    sprężanie/wydech i tu może być iskra(w obu cylindrach naraz) a druga
    ssanie/pracę. Druga para będzie miała taką samą sytuację za 180 stopni.
    Wydaje mi się że gdyby 'wykorbienia' były ułożone 0,90,180,270 , to wtedy
    potrzebny był drugi czujnik.

    MArek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: