  • Data: 2015-07-30 19:30:31
    Temat: Re: długi kabel sieciowy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Jak to standardy - wykreowuja sie od dolu.
    > Ale nie tyle wolne zyly, co miedzyparowo.

    Standard okablowania raczej kreowany był od góry.

    > Mialem na mysli te 48V. Troche za duzo ... a wiec drozsze
    > przetwornice.

    Nie sądzę, by znacząco. Podejrzewam, że te 48V wzięło się z tradycji
    telekomunikacyjnej. Taki poziom napięcia pozwala na znaczne spadki
    w przewodach, domyślam się, że standard opisuje od jakiego napięcia
    powinien zaskoczyć odbiorca pałera z ethernetu. Podejrzewam, że będzie
    to w praktyce dla większości przypadków kilka woltów. Routery SOHO
    mogą być substandardowe, z mniejszym napięciem zasilania.

    > Duzo nie, ale tanszy hub bez PoE niz PoE.
    >
    > Dodaj do tego sygnalizacje na kazdym gniazdu - i wychodzi duzo tanszy.

    Te diodki świecące, to kilka groszy. W masówce nie ma to znaczenia,
    tak jak nie ma znaczenia, że switch ma osiem portów, a ludzie średnio
    korzystają z trzech dziurek.

    > Kamera sie jak najbardziej lapie i pasuje swietnie, ale jak od
    > poczatku nie powiedziano "i przyda sie do kamer, glosnikow, dzwonkow,
    > zamkow" - to potem brakuje gniazdka w potrzebnym miejscu.

    Często w ogóle nie ma gniazdek. Luźne kable od routera do peceta czy
    kamery wrzuca się gdzieś za szafę.

    > Poza tym ... jak projektujesz okablowanie budynku, to dasz gniazdo
    > RJ45, a sieciowego nie ?

    No tak właśnie bym chciał!

    > Ale przeciez sa. Pierwsze bardzo drogie, inne przystepne:
    > http://www.dipol.com.pl/switch_poe_tp-link_tl-sf1008
    p_8x10-100_mb-s_4xpoe__N29930.htm
    > http://www.dipol.com.pl/switch_zarzadzalny_poe_tp-li
    nk_tl-sg3424p_24xge_24xpoe_4xsfp_N29961.htm

    > Oczywiscie zaraz trzeba spytac, czy zasilacz wyrobi.

    No to fajnie że są. Szkoda tylko, że tak nieliczne. I że dostawcy łącz
    domowych tego u siebie nie mają -- bo dodatkowy switch mało komu potrzebny.

    > Hm, sprawdzic jak kable leca. Czasem pod sufitem wlasnie, bo przy
    > podlodze to drzwi przeszkadzaja. Moze wystarczy puszki odszukac.

    Ludzie często boją sie prądu. Boją w specyficzny sposób -- zajrzeć
    do puszki, to broń Boże, ale zrobić pajęczynkę z pięciu przedłużaczy
    wątpliwego pochodzenia -- to już tak.

    > Ethernetu przy rynnie tez nie masz, wiec i tak trzeba nowe kable
    > klasc.

    Wrzucić kabel zakończony wtyczką RJ-45. To nie jest wielkie wyzwanie.

    > A wtedy to juz jest wybor - 220V, PoE, jakis inny zasilacz np 12V
    > i inne dane.

    Zwykły amator oglądania spod strzechy tego, kto przez gumno idzie,
    nie ma zwykle wyboru. Sprzedawca w sklepie doradzi mu "bezprzewodową"
    kamerę. A potem ciągnie pod rynnę 220V, bo zasilacz ma metrowy kabelek.
    PoE w tym środowisku uważane jest za jakąś magię.

    > No i kolo kamery powinna byc dobra lampa oswietleniowa - tez chcesz
    > z PoE zasilic ?
    > Takie 500W halogenu ... no, teraz to moze 50W LED ... stale sie
    > swiecic nie musi ...

    Przeważnie nie ma tam żadnej dodatkowej lampy, bo w sklepie powiedzieli,
    że kamera w nocy też widzi.

    --
    Jarek