  • Data: 2015-07-30 18:21:33
    Temat: Re: długi kabel sieciowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Czy to w ogóle jest *standard*? W tym sensie, że gdzieś opisany.

    PoE ? Jest.

    >Bo mam wrażenie, że to jakoś tak samo się ułożyło -- różni producenci
    >zaczęli wykorzystywać wolne żyły i tak utrwalił się ten obyczaj.

    Jak to standardy - wykreowuja sie od dolu.
    Ale nie tyle wolne zyly, co miedzyparowo.

    >Kosztowny może jest. Niewygodny na pewno. Ale to wynika tylko z
    >małego
    >zakresu stosowania, braku ogólnie przyjętych uzgodnień.

    Mialem na mysli te 48V. Troche za duzo ... a wiec drozsze
    przetwornice.

    >Nie jest to w każdym razie hi-tech, który musi kosztować dużo.
    Duzo nie, ale tanszy hub bez PoE niz PoE.

    Dodaj do tego sygnalizacje na kazdym gniazdu - i wychodzi duzo
    tanszy.
    Troche podobnie jak z USB - wymyslili sobie ambitny standard, przez co
    urzadzenia musialy byc skomplikowane i drogie.
    Urzadzenia potanialy, najtansze pare zl kosztuja, ale dla ladowarek
    USB cena wyszla jednak zaporowa i musialy oszukiwac.

    A potem sie z tego robi efemeryda - kazdy slyszal, ale jak trzeba, to
    nie ma :-)

    >To pod co właściwie był pomyślany? Wydaje mi się, że pod różne huby,
    >switche, accesspointy i inne małe ustrojstwa -- żeby nie prowadzić
    >do nich osobnego zasilania. Kamera łapie się na to jak najbardziej.

    Kamera sie jak najbardziej lapie i pasuje swietnie, ale jak od
    poczatku nie powiedziano "i przyda sie do kamer, glosnikow, dzwonkow,
    zamkow" - to potem brakuje gniazdka w potrzebnym miejscu.
    Poza tym ... jak projektujesz okablowanie budynku, to dasz gniazdo
    RJ45, a sieciowego nie ?

    A kamery od poczatku raczej inny stardard mialy, wiec o nich tak nie
    myslano.

    >Gdyby były switche z wypraowadzonym PoE w każdym gniazdku i kamery
    >w tym samym systemie, to by niczego nie zabrakło, a instalacja by
    >była bajecznie prosta

    Ale przeciez sa. Pierwsze bardzo drogie, inne przystepne:
    http://www.dipol.com.pl/switch_poe_tp-link_tl-sf1008
    p_8x10-100_mb-s_4xpoe__N29930.htm
    http://www.dipol.com.pl/switch_zarzadzalny_poe_tp-li
    nk_tl-sg3424p_24xge_24xpoe_4xsfp_N29961.htm

    Oczywiscie zaraz trzeba spytac, czy zasilacz wyrobi.

    >Niestety w przypadku kamer jest to nieprawdą, że komuś służy. Kamery

    Dlatego sluzy w innych celach :-)

    >trafiły już pod strzechy, a w najgorszym przypadku gdzieś pod sufit.
    >Gniazdka z rozprowadzonym 220V przeważnie widuje się gdzieś przy
    >podłodze. I widuje się przy tym rozmaite pajęczynki do zasilania

    Hm, sprawdzic jak kable leca. Czasem pod sufitem wlasnie, bo przy
    podlodze to drzwi przeszkadzaja.
    Moze wystarczy puszki odszukac.

    >tych "bezprzewodowych" kamer. Lepiej by było, gdyby kabel spod rynny
    >miał połączenie ze switchem, a nie wprost z elektrownią.

    Ethernetu przy rynnie tez nie masz, wiec i tak trzeba nowe kable
    klasc.
    A wtedy to juz jest wybor - 220V, PoE, jakis inny zasilacz np 12V i
    inne dane.

    No i kolo kamery powinna byc dobra lampa oswietleniowa - tez chcesz z
    PoE zasilic ?
    Takie 500W halogenu ... no, teraz to moze 50W LED ... stale sie
    swiecic nie musi ...

    J.