    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: dane na dyskach ssd
    Date: Sun, 23 Oct 2011 19:53:26 +0200

    "Andrzej" 4...@w...pl

    > System można porównać do ubrania.
    > Jeśli zabrudzi się koszula mamy dwa wyjścia - wyczyścić,
    > lub sięgnąć po nową. Ja wole sięgnąć po nową, bo wyczyszczona
    > choć jak nowa, nowa przecież nie będzie :)

    Włożysz koszulę bez prania? -- prosto ze sklepu? :)
    Mocny jesteś. ;)

    > Z systemem jest podobnie.
    > Program czyszczący, choć zapewne czyści system dobrze,
    > to nigdy nie będzie tak jak nowo odtworzony system.
    > Ponadto samo czyszczenie też trochę trwa. Może nawet i kilka minut…
    > A w kilka minut to ja jestem w stanie odtworzyć nowy system ;)

    Ale taki, jaki tam jest, gdy tymczasem już coś pozmieniałeś... :)

    > a więc usypiasz system
    > konfiguracja mojego systemu tego nie pozwala. Muszę za kazdym razem
    > uruchamiać system od zera. Może dlatego mam SSD :)

    Można hibernować. :)

    Wybudzenie netbooka trwa od 2 do 3 sekund.
    Notebooka budzi się około 7 sekund. :)

    Odhibernowanie i zahibernowanie trwa znacznie dłużej.
    Ale chyba nadal krócej niż uruchomienie, choćby z SSD.

    > tak,
    > ale do uruchamiania programu już tak!
    > PS na SSD uruchamia mi się 4s, na HDD kilkanaście......

    Właśnie sprawdziłem -- z mego HDD uruchamia się 5 sekund. :)
    Przykro mi... ;)

    > zgadza się...
    > ja mam dysk 2T pod USB 3.0 i włączam go okazjonalnie

    A jaki masz komputer? Ile kosztuje to USB 3? :)

    > choć jestem przeciwnikiem USB 3 (nie wiem jak takie g* zyskało popularność)
    > Wole eSATA, bo jest szybszy ale USB 3 mogę wynieść dlalej
    > od komputera :)

    Więc jak powolne jest USB 3 w rzeczywistości? :)

    > zgadza się.
    > wąskim gardłem jest tutaj procesor.
    > Ale mnie chodzi o samo uruchomienie programu, dla jednej fotki
    > w przypadku HDD nie odpalam, ale SSD już tak.

    Jak już napisałem -- u mnie otwarcie CS5 zajmuje 5 sekund. :)
    (bez wczytania fotki w CR2, czy wielu fotek...)

    Na dodatek zajętość CPU teraz wynosi około 75% -- z takim obciążeniem
    CS5 wczytuje się 5 sekund. :) Tyle pierwszy raz, później nieco szybciej. :)

    > a ja nie i tu Cię zaskoczę :)
    > mimo wszytko uważam, że dane lepiej trzymać na HDD.
    > SSD nadaje się tylko do systemu, by pomagał nam w pracy.
    > System to nie są strategiczne dane, wiec na SSD można trzymać.

    IMO przesadza się z tą awaryjnością SSD.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'