  • Data: 2011-10-23 18:54:32
    Temat: Re: dane na dyskach ssd
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Andrzej" 4...@w...pl

    > wszelką zmianę w systemie, typu instalacja programów lub dołożenie
    > jakiegoś urządzenia skrzętnie notuje. Gdy lista jest długa, odtwarzam
    > system i przeprowadzam jeszcze raz instalacje i wszystkie zmiany
    > posiłkując się moimi notatkami i gdy to mam gotowe robię nową
    > kopię systemu.

    Fajne. Ja kiedyś też zapisywałem. :) 12 lat temu. :)

    > Tym sposobem system mam kilka lat, a jego czas życia realnie
    > to kilka godzin.
    > Aha, wszystkie pliki konfiguracyjne typu ostatnio otwarte zakładki
    > w przeglądarce, czy ustawienia i wsady PS mam wyniesione
    > na inną partycje.
    > Tak więc po odtworzeniu systemu wszystko mam to samo co przed.

    > to teraz powinieneś sprawdzić w jakim czasie uruchamia ci się na SSD.

    Przyślij -- potestuję. :)

    > Wtedy będziesz mógł obiektywnie ocenić.
    > Bo wiesz... PS może się różnić wersją i indywidualną konfiguracją.

    To prawda.

    > P5Q, E8400, 3GB RAM

    U mnie:

    -- 2 GiB RAMek DDR2
    -- CPU T7300 2 GHz
    -- HDD Momentus 500 GB na 7200 rpm
    (na początku ma ponad 100 MB/s)

    > karta 50 złociszy (4 portowa 80 zł), a kieszeń do dysku
    > ok 100 zł
    > ot całe koszty.

    Dla mnie odpada -- musi być wewnątrz notebooka.
    Kieszeń za 100 złotych? Niewiele drożej cały dysk z kieszenią USB 3. :)

    Więc jak? 20 MB/s, 50 MB/s?... Fotka CR@ u mnie to od 10 MB do 20 MB.

    > Na eSATA wszystko leci tak jakby dysk był podłączony do kontrolera
    > na płycie.

    Tyle, to wiem.

    > Ale porównując wady i zalety od USB 3.0 chyba się już nie ucieknie.

    > czy to jest pierwsze uruchomienie, czy kolejne kiedy system wspomaga
    > się już RAMem?
    > bo u mnie kolejne uruchomienie trwa już 2s :)

    Pierwsze. Lub pierwsze po paru minutach, czyli pierwsze.
    Więcej czasu zabiera mi szukanie tegoż CS. :)
    Wiem, gdzie jest i wiem, gdzie szukać, ale jednak szukanie trwa.
    Nie odpalam ze skrótu, a jeśli nawet -- to szukanie skrótu też trwa. :)

    IMO Twój SSD -- do wymiany. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'