  • Data: 2011-10-23 18:32:12
    Temat: Re: dane na dyskach ssd
    Od: Andrzej <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Ale taki, jaki tam jest, gdy tymczasem już coś pozmieniałeś... :)

    wszelką zmianę w systemie, typu instalacja programów lub dołożenie
    jakiegoś urządzenia skrzętnie notuje. Gdy lista jest długa, odtwarzam
    system i przeprowadzam jeszcze raz instalacje i wszystkie zmiany
    posiłkując się moimi notatkami i gdy to mam gotowe robię nową
    kopię systemu.
    Tym sposobem system mam kilka lat, a jego czas życia realnie
    to kilka godzin.
    Aha, wszystkie pliki konfiguracyjne typu ostatnio otwarte zakładki
    w przeglądarce, czy ustawienia i wsady PS mam wyniesione
    na inną partycje.
    Tak więc po odtworzeniu systemu wszystko mam to samo co przed.

    > Właśnie sprawdziłem -- z mego HDD uruchamia się 5 sekund. :)
    > Przykro mi... ;)

    to teraz powinieneś sprawdzić w jakim czasie uruchamia ci się na SSD.
    Wtedy będziesz mógł obiektywnie ocenić.
    Bo wiesz... PS może się różnić wersją i indywidualną konfiguracją.

    > A jaki masz komputer?

    P5Q, E8400, 3GB RAM

    > Ile kosztuje to USB 3? :)

    karta 50 złociszy (4 portowa 80 zł), a kieszeń do dysku
    ok 100 zł
    ot całe koszty.

    > Więc jak powolne jest USB 3 w rzeczywistości? :)

    przy dużej ilości małych plików raczej tak a i przy okazji obciąża procesor.
    Na eSATA wszystko leci tak jakby dysk był podłączony do kontrolera
    na płycie.
    Ale porównując wady i zalety od USB 3.0 chyba się już nie ucieknie.

    > Jak już napisałem -- u mnie otwarcie CS5 zajmuje 5 sekund. :)

    czy to jest pierwsze uruchomienie, czy kolejne kiedy system wspomaga
    się już RAMem?
    bo u mnie kolejne uruchomienie trwa już 2s :)

    > IMO przesadza się z tą awaryjnością SSD.

    też mi sie tak wydaje i swojego SSD nie oszczędzam, ale HDD mnie nie zawiódł,
    a SSD mam za krótki czas by ocenić jego awaryjność.