    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: bierna pojemnosciowa
    Date: Tue, 11 Aug 2020 21:38:10 +0200

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 11/08/2020 19:41, J.F. wrote:

    >Mam lidlową ładowarkę, jest mała i bardzo wygodna bo mozna ją
    >"powiesić na kablu byle gdzie".

    ale gdzie chcesz wieszac ?
    W garazu, w mieszkaniu, na ulicy ?

    >Ta wydzirgana na pająka nie wytrzyma, w końcu urwie te diody od
    >wstrząsów, albo umrą śmiercią termiczną.

    Poczekamy, zobaczymy.
    Akurat chlodzenie pewne tam jest.

    >Nic gorszego jak regulacja amperów nie wymyślono. Znajomy mechanik
    >nie pierniczy się tylko kupił radziecką ładowarkę ze szrotu i wciska
    >z 50A w biedny akku. Jest też ustawienie 5A ale mu się nie opłaca
    >tyle czekać... jestem przekonany że to ładowarka do czołgów jest,
    >sądząc po rozmiarach i obudowie odpornej na przebicie pociskiem...

    Zalezy do czego on to uzywa, ale chocby akumulatory sa roznej
    wielkosci,
    i potrzeby chwili sa rozne.

    >Używam tego raz w roku albo i nawet nie. Da się odpalić po paru
    >minutach benzyniaka.

    ale ja mam diesla :-)

    >W zasadzie przeciętnemu Kowalskiemu w sytuacji awaryjnej wystarczyła
    >by ładowarka wpinana w gniazdko zapalniczki i zasilana z powerbanku
    >od telefonu ... do odpalenia styknie, jak nie odpali to i tak trzeba
    >wezwać lawetę.

    Taka 12V/5A ? Fajny masz powerbank, ale sa jeszcze lepsze - 200A,
    odpala od razu.
    Tylko ze kosztuja tyle, co nowy akumulator :-)

    >Czy ja wiem ... one służa do ładowania a nie do reanimacji akku. Może
    >i lepiej że nie ładuje rozładowanych do zera.

    Jak zapomniales swiatel, to gorzej :-)

    >Delikwentowi może taki się np. "wygotować".

    Od 3.8A z ogranicznikiem napiecia ?

    >Serio nie robi ;)? Się mi wydawało że gęstość tylko od poziomu
    >naładowania zależy.

    No i 14.4V tak calkiem "do pelna" to nie naladuje, szczegolnie jak
    jeszcze elektronika po chwili ograniczy do 13.8V.

    Ale samochod robi to to samo, i jakos jezdzi.

    >Nie, jak w cywilizowanych krajach, mieć ubezpieczenie i samochód na
    >gwarancji ...

    Hm, placic z gory za cos, co moze nie wystapic ? :-)

    >Klientem tego typu zabawek nie powinien być Kowalski bo skończy się
    >jak u sąsiada: ładował akku zawsze aż przestawał już szumieć. Bo
    >"wtedy naładowany do końca". Nie, zdecydowanie, nie jest to zabawka
    >dla suwerenów.

    No i dlatego lidl ma troche sensu, a i "zwykly prostownik" ma troche
    sensu, tylko wyraznie napisac - ladowac 10-14h, nie dluzej :-)

    J.