-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aabh230.neoplu
s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: aku w latopach nieużywanych
Date: Tue, 12 Sep 2023 18:03:16 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <1rqtqdb864qty.scm5eyuspeh7$.dlg@40tude.net>
References: <X...@1...0.0.1>
<e...@g...com>
<b...@h...invalid>
<4...@g...com>
<9...@h...invalid>
<ucl0lt$1ksi0$1@news.icm.edu.pl>
<4...@h...invalid>
<ucqiuu$1u7d8$1@news.icm.edu.pl>
<a...@h...invalid>
<ud4j95$2evqo$3@news.icm.edu.pl>
<8...@h...invalid>
<udpmdp$3i7uk$2@news.icm.edu.pl>
<r...@4...net>
<udpsla$3ihc0$5@news.icm.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: aabh230.neoplus.adsl.tpnet.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aabh230.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.33.230";
logging-data="32301";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:FVZf3i4WutZgHhEj0MZZQ9LHrCk=
sha256:Uzklo5BeABZqiI6c4KaZt3lHphU9392S9re76uROmlg=
sha1:tewc8FqdnwZSvtpZXNnN25GlwOg=
sha256:+kX4lOrwl3cck/XXs4Fsq1ezSUy/YIdoIdfo3Q79tOE=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:783707
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 12 Sep 2023 16:29:52 +0200, io wrote:
> W dniu 12.09.2023 o 14:55, J.F pisze:
>> On Tue, 12 Sep 2023 14:43:27 +0200, io wrote:
>>> W dniu 12.09.2023 o 13:42, Arnold Ziffel pisze:
>>>> io <i...@o...pl.invalid> wrote:
>>>>> Nie sensowniejsze ale dające możliwość obserwacji i podjęcia adekwatnych
>>>>> działań. Akumulatory kończą się zasadniczo z innych powodów niż
>>>>> pobieranie z nich 20mA.
>>>>
>>>> Moje kończyły się właśnie z tego powodu. Były powoli zasiarczaniane.
>>>
>>> Dwa ostatnie też takie wrażenie sprawiały, ale po jakimś czasie od
>>> zaprzestania eksploatacji w samochodzie, postawione na stole po jakimś
>>> czasie nie chciały się ładować.
>>
>> Ale jak dlugo lezały?
>> Akumulator sie powolutku samorozładowuje, a rozładowanie
>> a) powoduje wypadanie masy,
>> b) powoduje zasiarczanie, jesli sobie w tym stanie poleży.
>>
>> Wiec jak lezą na stole, to tak co 3 miesiące wypadałoby sprawdzic
>> napiecie, gęstość elektrolitu, naladowac ... w zaleznosci od sprawdzeń
>> moze nawet częsciej to robić.
>
> No to były podładowywane lidlową ładowarką. Dokładnie nie wiem co ona z
> nimi robiła, ale oboje sądzimy, ona tych aku nie zużywa. W każdym razie
> po zauważeniu błędu obu nie dało się już naładować prądowo (0,5A), czyli
> to zwarcie dostały. I albo mylimy się co do delikatności traktowania aku
> przez tę ładowarkę albo te aku już wcześniej miały zwarcie (a nie były
> tylko zasiarczone jak to mogło się wydawać).
Zasiarczenie wynika z rozładowania, z rozładowania wynika opad masy,
a z opadu moze sie zrobic zwarcie.
Ale tak jak piszesz ... chyba nie powinno być.
Moze ta ładowarka faktycznie niedelikatna.
>>>> Teraz jeżdżę samochodem (innym) już któryś rok, co kilka dni, akumulator
>>>> był zmieniony przez poprzedniego właściciela (czyli minimum 3 lata temu,
>>>> prawdopodobnie więcej) i nie mam problemów. Diesel, dwa litry, zeszłą zimę
>>>> odpalał bez zająknięcia. Jasne że nie kręcił tak dobrze, jak latem, ale
>>>> wystarczająco dobrze, żeby od razu odpalić (i jeszcze żeby energii na
>>>> świece żarowe starczyło).
>>>>
>>> Tak się właściwie zastanawiam jak to możliwe, że ludziom aku w dizlach
>>> chodzą tyle czasu jak u mnie ewidentnie nie.
>>
>> Musialbym sprawdzic swoje notatki, ile to juz lat ma mój aku,
>
> No i właśnie, monitorowałbyś to byłbyś w stanie to łatwo sprawdzić.
Chyba, ze by mi sie pliki skasowały :-)
I a tak musialbym pliki odszukac, a one moze na innym kompie :-)
W kazdym bądź razie sporo lat juz ma.
>> ale:
>> -trzeba regularnie jezdzic, odpowiednio długo/daleko, żeby sie
>> naładował,
>> -trzeba unikac rozładowań głębokich - jakies zapomniane światła, radio
>> na postoju, itp
>>
>> -trzeba kontrolować napięcie ładowania, żeby mieć pewność, ze
>> alternator dobry.
>
> Ale mnie te aku kończyły się jak jeszcze tymi smrodami regularnie
> jeździłem :-)
powod trzeci?
Brukowane ulice?
Nieprzykręcony aku i za duzo wstrząsów?
>> Są fajne woltomierze do gniazda zapalniczki, często z ładowarką USB.
> No i kto teraz pójdzie do samochodu co stoi na drugim końcu świata by
> sprawdzić to?
To jest dla samochodu, którym sie jezdzi. Zeby wiedziec, ze alternator
i regulator dobry.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.09.23 18:13 LordBluzg(R)??
- 12.09.23 20:24 J.F
- 12.09.23 20:35 LordBluzg(R)??
- 12.09.23 20:39 ptoki (ptoki)
- 12.09.23 20:43 ptoki (ptoki)
- 12.09.23 20:48 ptoki (ptoki)
- 12.09.23 20:50 LordBluzg(R)??
- 12.09.23 20:52 ptoki (ptoki)
- 12.09.23 20:56 ptoki (ptoki)
- 12.09.23 21:08 J.F
- 12.09.23 21:09 J.F
- 12.09.23 22:14 LordBluzg(R)??
- 12.09.23 22:52 LordBluzg(R)??
- 13.09.23 14:16 io
- 13.09.23 15:36 ptoki (ptoki)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Podstawa bezpiecznikowa jako rozłącznik DC
- Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
- nawigacja satelitarna
- SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- Głośnik piezoelektryczny
- Mala autonomiczna kamera monitoringu
- czas na emeryturę i EB
- Generowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku bin
- Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
- HDMI
- Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
- Kamera monitoringu z kartą SIM
- Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- skąd my to znamy
Najnowsze wątki
- 2024-06-29 eSIM, praktyczne doświadczenia z różnymi operatorami?
- 2024-06-30 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- 2024-06-29 poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- 2024-06-29 Tesla to wóz dla mnie
- 2024-06-30 Podstawa bezpiecznikowa jako rozłącznik DC
- 2024-06-29 Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
- 2024-06-30 Basen i chłodzenie w w wentylacji mechanicznej
- 2024-06-29 na chuj mieć dom?
- 2024-06-29 Marki => ERP Implementer <=
- 2024-06-29 Warszawa => SQL Database Developer <=
- 2024-06-29 Poznań => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-06-29 Warszawa => Senior Cloud DevOps Engineer (Azure) <=
- 2024-06-29 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-29 Ulm => IT Network Engineer <=
- 2024-06-29 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=