eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaaku w latopach nieużywanychRe: aku w latopach nieużywanych
  • Data: 2023-09-12 20:35:50
    Temat: Re: aku w latopach nieużywanych
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 11.09.2023 o 18:11, ptoki (ptoki) pisze:
    [...]
    >> Nie trzeba. W momencie wystapienia "złego" i tak trzeba
    >> naładować...czyli wracamy do punktu wyjścia. OK, jest to jakby "polisa"
    >
    > Nie. Bo jak sie dowiem wieczorem ze na rano aku bedzie niedobry to na spokojnie
    podepne pod prostownik.
    > A tak to rano sie bede certolil z wymiana aku i sie spoznie tam gdzie mialem jechac
    albo nie pojade bo dopiero prostownik podepne.

    Ja robię inaczej. Po 2 tygodniach stania auta w garażu, idę i podpinam
    "Biedra AI ładowarkę" i mam w dupie pomiary. Po tygodniu albo po 2
    dniach idę i odpinam albo w ogóle bo może tak stać miesiące na AI. Tak
    wiem, zjedzą mi to kuny, myszy, myszoskoczki i inne krokodyle. Nie mam
    takich w garażu :]

    > ESP lepszy.

    Nie. Nie ładuje i nie podtrzymuje. Nawet niespecjalnie idzie wyczuć co
    jest tak naprawdę z akumulatorem, czy rozładowany czy złom. Efekt jest
    dopiero jak jest obciążony przy rozruchu.
    [...]
    >> No na padnięty aku nie pomoże monitoring bo nawet po podładowaniu jest
    >> kupa...czyli odrzucam ten myk :]
    >
    > Juz pisalem zeby sie dowiedziec ze aku pasciak wczesniej. Ile razy trzeba
    tlumaczyc?

    Już pisałem, że ESP Ci tego nie powie, bo nie mierzy pojemności.
    [...]
    >> Absolutnie. Osiągnąłem już dawno ten level, że zapobiegam zamiast gasić.
    >
    > No LOL. Wlasnie mierzenie jest zapobieganiem.

    Sraniem. Przerabiałem i nawet logi z 90 dni mówią niewiele. Napięcie
    12,3, przekręcam kluczyk i chuj. Przy dobrym aku po miesiącu, napięcie
    11,8V przekręcam kluczyk i pali.
    >
    >> OK, zdarzyło mi się że przy -15C nie odpaliłem auta i była to usterka
    >> wiązana, znaczy słaby aku i zbyt gęsty olej (diesel). Zdarzyło się to
    >> jeden raz w ciągu 10 lat. Jeśli zdarzy się drugi raz i nawet dziesiąty
    >> to tak długo nie żyję i nie zainstaluję monitoringu :]...bo nie jest
    >> potrzebny, jeśli się wie co robić. Zakładam to założenie w myśl tego, że
    >> jeśli osoba jest zdolna do obsługi ESP to spokojnie rozkmini prymitywny
    >> cykl działania akumulatora...chyba że ma "fioła" i musi bo się udusi :)
    >>
    >
    > No widzisz a jak mam tak co zime. Razy fafnascie bo aut mamy sporo. I akumulatory
    robia teraz jakies zjebane.
    > W lato to jest prawie zero problemu.
    > W zime duzy.
    >
    > Tyle.

    Sryle. Zlikwidowałem problemy tym, że użyłem Biedroładowarki. Problemy
    się skończyły :)
    HINT! Aku nie szkodzi naładowanie i utrzymanie stanu. Szkodzi mu
    rozładowanie i utrzymanie tego stanu a monitoring tylko pokazuje W jakim
    stanie jest umysł usera a nie akumulatora. Ładować trzeba :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: