  • Data: 2023-09-13 15:36:37
    Temat: Re: aku w latopach nieużywanych
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, September 12, 2023 at 1:37:10 p.m. UTC-5, LordBluzg(R)?? wrote:
    > W dniu 11.09.2023 o 18:11, ptoki (ptoki) pisze:
    > [...]
    jechac albo nie pojade bo dopiero prostownik podepne.
    > Ja robię inaczej. Po 2 tygodniach stania auta w garażu, idę i podpinam
    > "Biedra AI ładowarkę" i mam w dupie pomiary. Po tygodniu albo po 2
    > dniach idę i odpinam albo w ogóle bo może tak stać miesiące na AI. Tak
    > wiem, zjedzą mi to kuny, myszy, myszoskoczki i inne krokodyle. Nie mam
    > takich w garażu :]

    U mnie sie tak latwo nie da.
    Przyklad z przedwczoraj.
    Ten aku co pisalem ze nie odpalil trzy razy a odpalil potem 7 razy.
    Pojezdzilem nim dwa dni i zachowuje sie ok. Zrobilem mu test "wieszakiem" - taki
    miernik co 100A niby puszcza przez aku. Pokazuje ze zdrowy z zapasem.
    Podpialem prostownik to po 4h pokazywal 75%

    I co tu teraz powiedziec? Aku zly? No nie. Wieszak 100A przez 10 sekund pokazal ze
    aku dobry. Napiecia dobre. Wtyczka w aucie pokazuje ladowanie na poziomie 14.2V
    Silnik w martwym punkcie sie zatrzymal?

    > Nie. Nie ładuje i nie podtrzymuje. Nawet niespecjalnie idzie wyczuć co
    > jest tak naprawdę z akumulatorem, czy rozładowany czy złom. Efekt jest
    > dopiero jak jest obciążony przy rozruchu.

    A to roznie. Ten aku z przykladu wyzej normalnie pokazuje 12.1V. Wczoraj pokazywal
    11.7. Przed podladowaniem.

    > [...]
    >
    > Już pisałem, że ESP Ci tego nie powie, bo nie mierzy pojemności.

    Ale pokaze wiecej niz nic. A napiecie spoczynkowe jest skorelowane z stanem aku.
    Lepsze to niz nic.
    No i esp pokaze uplywnosci. Bo w tydzien bede widzial czy napiecie spada czy nie.

    > [...]
    >
    > Sraniem. Przerabiałem i nawet logi z 90 dni mówią niewiele. Napięcie
    > 12,3, przekręcam kluczyk i chuj. Przy dobrym aku po miesiącu, napięcie
    > 11,8V przekręcam kluczyk i pali.

    NO masz pojedyncza czy podwojna probke. U mnie jednak napiecie zawsze pokazywalo ze
    cos jest nie tak.

    > Sryle. Zlikwidowałem problemy tym, że użyłem Biedroładowarki. Problemy
    > się skończyły :)

    U mnie nie ma szans na podpiecie X aut pod ladowarki.

    > HINT! Aku nie szkodzi naładowanie i utrzymanie stanu. Szkodzi mu
    > rozładowanie i utrzymanie tego stanu a monitoring tylko pokazuje W jakim
    > stanie jest umysł usera a nie akumulatora. Ładować trzeba :)

    ESP pokaze napiecie. Aku rozladowany ma je nizsze.

    No nic. wiecej sie na ten temat napisac nie da. No, da sie. Ale juz po uruchomieniu
    esp...