  • Data: 2023-09-12 20:48:11
    Temat: Re: aku w latopach nieużywanych
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, September 12, 2023 at 6:46:40 a.m. UTC-5, Arnold Ziffel wrote:

    > Moje kończyły się właśnie z tego powodu. Były powoli zasiarczaniane.
    >
    > Teraz jeżdżę samochodem (innym) już któryś rok, co kilka dni, akumulator
    > był zmieniony przez poprzedniego właściciela (czyli minimum 3 lata temu,
    > prawdopodobnie więcej) i nie mam problemów. Diesel, dwa litry, zeszłą zimę
    > odpalał bez zająknięcia. Jasne że nie kręcił tak dobrze, jak latem, ale
    > wystarczająco dobrze, żeby od razu odpalić (i jeszcze żeby energii na
    > świece żarowe starczyło).

    Mialem dizla z starszym aku. Odpalal w zime przy -22 po "dwu sprezynkach" i za
    pierwszym zakreceniu.
    Przestal jak bylo juz cieplej. Ale tylko jak bylo ponizej zera.
    Przyczyna: Ani jedna swieca zarowa juz nie dzialala :)
    Ford focus 1.8 tdci 2006.

    Po wymianie swiec dzialal ok. Sprzedalem z dzialajacym aku.
    Auto jezdzone czesto. I stawiane na 3-4 dni. bez problemow.