    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <7...@p...pl.invalid>
    <516bef91$0$1250$65785112@news.neostrada.pl> <kkgt98$2qo$2@dont-email.me>
    <516bfa8f$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@p...pl.invalid>
    <516bff06$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: a moze elektryczny
    Date: Tue, 16 Apr 2013 11:31:00 +0200

    Użytkownik "hisjusz" napisał w wiadomości
    >Ty mnie nadal nie rozumiesz! Zaczęło się od twojego komentarza o
    >postoju ze spaniem celem naładowania akumulatora. Na start podałem że
    >jednym ze źródeł doładowywania akumulatorów a nie bezpośredniej
    >energii dla napędzenia pojazdu może być ogniwo fotowoltaiczne. Po
    >drugie ty od razu gdy słyszysz o samochodzie na prąd myślisz o
    >trasach Wrocław -> Londyn.

    Na jazde w trasie te ogniwa na pewno nie starcza.
    Na powrot do domu po 8h stania w pelnym sloncu ... tez nie bylbym
    pewien juz przy kilku km ..

    >Wielu ludzi prócz prawdziwego samochodu na długie trasy posiada drugi
    >samochód do poruszania się po mieście np do 100 km dziennie patrz

    No owszem. I to nawet nie 100km, a wielu zadowoli 20-30. Polowa,
    jesli bedzie mozliwosc doladowania na parkingu.
    Tylko wez pod uwage ze czasem trzeba wiecej ("pojedz odebrac dzieci -
    nie moge, pradu mi zabraknie"), ktora to wada znika jesli jest
    awaryjny agregat spalinowy, no i pomnoz przez dwa - ten zasieg bedzie
    potrzebny takze za pare lat, jak baterie beda zuzyte.

    >Płaski kształt baterii można zakryć pozwalającą się przenikać
    >promieniom słonecznym sferą dowolnych kształtów.

    Ciezar, rozmiary, cena. To juz prosciej chyba doswietlajace lustro.
    Ale nie daje efektow przy zachmurzonym niebie.

    J.