-
Data: 2013-04-16 15:03:28
Temat: Re: a moze elektryczny
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello Michoo,
Tuesday, April 16, 2013, 1:35:24 PM, you wrote:
>> Superkondensatory nadal mają zbyt małą pojemność :(
> Tonowy samochód jadący 50km/h to niecałe 100kJ.
To bardzo dużo. Tym bardziej, że samochód z 600 sstukami takich
kondensatorów będzie ważył sporo więcej...
> Patrząc po tym maleństwie(przykład, do samochodu musiały by być o
> większym prądzie):
> http://www.dfrobot.com/index.php?route=product/produ
ct&product_id=483#.UW01MVFb-00
> 700J - potrzebujesz ledwie 150 sztuk,
364J zakładając prace w pełnym zakresie napięcia. W rzeczywistości
wykorzystasz może 70% a do tego dojdzie sprawność przetwarzania tego
samego rzędu oraz sprawność mechaniczna w obie strony również tego
rzędu i zostanie 120J
> żeby zatrzymać całą energię przy hamowaniu (a jeszcze przecież
> straty odejdą). 600 sztuk aby zatrzymać przy 100km/h.
Razy 6. A teraz zadbaj o równomierne ładowanie/rozładowanie 3600
kondensatorów.
> Nie wydaje się takie nierealne - chodzi przecież tylko o zatrzymanie
> energii na chwilę pomiędzy hamowaniem a ruszeniem.
Jakoś jednak się
>> Dużą gęstość energii ma koło zamachowe ale efekt żyroskopowy katuje
>> łożyska :(
> Większym problemem będą chyba siły na przekładniach...
Jakie siły? Przekładnia oczywiście elektryczna. Koło zamachowe łączone
z silnikiem/prądnicą.
> Ale można by pozwolić mu się obracać swobodnie - taki duży żyroskop i
> napędzać/zwalniać elektromagnetycznie - siła na łożyskach znacznie
> mniejsza i nie próbuje stabilizować żyroskopowo pojazdu, ale wolę nie
> być w pobliżu tego w razie wypadku - taka rozpędzona gigantyczna piła -
> musiałby być jakiś mechanizm powodujący jego całkowite zniszczenie w
> razie kolizji.
Nic nie da - za duża energia. Ale nie widzę problemu w konstrukcji
takiej masy wirującej, której nie rozerwie. Zawsze można Łągiewkę
zapytać ;)
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 16.04.13 16:59 J.F
- 16.04.13 17:54 Michoo
- 16.04.13 22:10 Robert Rędziak
- 16.04.13 22:10 Robert Rędziak
- 17.04.13 11:09 hisjusz
- 17.04.13 11:18 hisjusz
- 17.04.13 11:21 masti
- 17.04.13 12:20 hisjusz
- 18.04.13 01:16 J.F.
- 18.04.13 01:45 h.w.d.p.
- 18.04.13 11:38 k...@g...com
- 18.04.13 11:45 Sebastian Kaliszewski
- 18.04.13 12:02 Sebastian Kaliszewski
- 18.04.13 13:37 Andrzej Kubiak
- 18.04.13 15:02 hisjusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=