  • Data: 2020-07-16 11:47:29
    Temat: Re: Że kiedyś takie wynalazki chciało się produkować...
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-07-16 o 10:51 +0200, J.F. napisał:

    > Przynajmniej od razu, a nie przy probie odtworzenia :-)

    Przy odtwarzaniu też, bo z tymi nagrywanymi płytami to różnie bywało -
    nie wszędzie dało się odczytać, szczególnie jak płytko lekko porysowana
    albo nieco słońca zobaczyła.

    > Takie plyty mozna bylo czasem wykorzystac "na druga sesje".

    Można, a nawet trzecią, czwartą itd. w trybie SAO. Ale problemy z
    odczytem wówczas się potęgowały, dużo bezpieczniej było nagrać w DAO.
    Ale fakt - korzystałem i w ten sposób przez krótki czas, nieco jak z
    jakiegoś "zużywającego się" pendrajwa.

    > Z CD w zasadzie tez mozna bylo, choc czasem program chcial cos
    > zapisac w swoich danych.

    No właśnie. Byle plik preferencji, czy choćby twórczość użytkownika,
    którą ten mógł chcieć trzymać razem z programem - bo przecież tylko tak
    da się je odtworzyć.

    > Dodaj cene napedu ... i kup wiekszego twardziela :-)

    Twardziel jak twardziel - fajny jest do pierwszej burzy. A co na ZIPach
    było w szufladzie, to bezpieczne.

    > Hm, jesli mnie skleroza nie myli, to zupelnie nie te czasy.

    Jeśli wierzyć Wikipedii, to ZIP drive i USB pojawiły się w 1995, a
    pendrajwy w okolicach 2000. No i właśnie do 2000 ZIP był fajną
    alternatywą do dyskietek 1.44M.

    > W Polsce w szerokich kregach malo tych ZIPow bylo.

    Wśród kolegów to tylko ja miałem. Ale wśród kolegów to generalnie mało
    kto używał komputera do czegokolwiek poza graniem w Polan,
    Kwatermastera czy innego Sołtysa, więc moja próbka jest mało
    interesująca.

    Mateusz