eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaZapraszam do galeriiRe: Zapraszam do galerii
  • Data: 2011-04-17 22:22:11
    Temat: Re: Zapraszam do galerii
    Od: mg <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Ja z kolei odpuściłbym kompozycję bo ona i tak zawsze jakaś jest.
    > Mam wrażenie, że Łukasz stara się to jakoś kompozycyjnie ująć jednak nie wychodzi.
    > Ratuje go "efekt".
    >

    Bo nie wszystko da sie "zakomponowac". Rozwine te mysl na koncu...

    > Przykłady, które podajesz to stara szkoła.
    > Nie mówię, że zła, ale ileż można?
    > Gdybyś zobaczył fotki skomponowane w taki właśnie sposób byłoby ok?
    > Pasowałoby do Twojej wizji fotografii?
    >

    O to chodzi, że "stara ale jara". Wiele rzeczy przepadlo ale Bresson
    przetrwal wlasnie dzieki temu, ze byl mistrzem kompozycji.

    > Mi osobiście brakuje u Łukasza luzu, jakby czegoś od niechcenia.
    >
    Wedlug mnie to cos od niechcenia ma wlasnie Bresson i bierze sie to z
    ciezkej pracy na soba.

    > Nie chcę oglądać pracy fotografa, narzucającego się sposobu obserwacji, tylko samo
    zjawisko.
    > Tzn. sposób widzenia powinien być ukryty, stanowić dla mnie zagadkę do której mogę
    dojść, ale Od tematu zdjęcia poczynając.
    > To temat powinien zawierać w sobie znaczenie a obserwacja stanowić głęboko
    schowanym do niego klucz.
    >
    I tutaj zaczyna sie robic ciekawie!
    Czy aby zrobic dobre zdjecie potrzebny jest dobry temat w sensie
    efektownego obiektu czy zdarzenia?
    Bresson pokazal, ze nie. Ze granica ciekawe/nieciekawe zdjecie nie
    pokrywa sie z granica ciekawy/nieciekawy obiekt.

    > Fotografia ma pozwalać na przebywanie z nią w jednym pokoju.
    > Jeśli roztacza nad tobą swoje autorytarne rządy staje się nie do zniesienia.
    >
    Co rozumiesz przez "autorytarne" rzady?
    Czy chodzi ci o sile wyrazu zdjecia rozumianego jako abstrakcyjny
    przedmiot?


    > Tu masz klucz na wierzchu. Przykuwa uwagę, czytasz go, zapominając w ogóle co
    > jest przedmiotem fotografii.
    >
    Jezeli uwazasz, ze ten "klucz jest na wierzchu" to go wez i zrob jutro
    10 tak "mocnych" kadrow.

    Tak, przykuwa uwage, czy to zle? Taki jest cel fotografii.
    Produkowanie pewnego rodzaju "przedmiotow", ktore przykuwaja wzrok.
    Czy w takim przypadku temat jest istotny?

    > Jesteś zmuszony odczytać temat.
    >
    Wlasnie czy jestes zmuszony? Czy w ogole temat tu jest wazny?

    > Paranoja. Co to ma być? Rebus?
    >
    Tak, paranoja ale jakze intelektualna.
    Rebus? Tak rebus! Rebus w sensie poszukiwania klucza przez odbiorce!

    Tym "paranoicznym rebusem" jest kompozycja. Rzeczywistosc jest tylko
    narzedziem sluzacym do uzyskania zamierzonego efektu. Podkreslam,
    "zamierzonego efektu". Zdjecie powstaje w glowie autora w wyniku
    "skomponowania" przypadkowych elementow rzeczywistosci. Czyli
    kompozycja nie oznacza jedynie polozenia "efektownego" motywu w mocnym
    punkcie kadru ale taki dobor przypadkowych motywow aby uzyskac
    zamierzony. Ten "efekt" nie jest obiektem samym w sobie, ten efekt
    bierze sie z przetworzenia rzeczywistosci.

    Z mojego punktu widzenia takie przetworzenie rzeczywistosci jest
    wkladem autorskim w bardzo techniczne i bezduszne medium jakim jest
    fotografia.

    To dlatego mowi sie ze "fotografia jest taka trudna poniewaz jest taka
    prosta". Tzn. technicznie bardzo latwo wykonac obraz ale przez to
    bardzo trudno wykonac obraz zawierajacy "pietno" autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: