  • Data: 2011-04-17 22:52:41
    Temat: Re: Zapraszam do galerii
    Od: mg <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy mozesz rozwinac swoja mysl o narzucajacym sie sposobie obserwacji? To
    > mnie bardzo zaciekawilo :-). Czy masz na mysli to, ze mozna te zdjecia w
    > pewien sposob zaszufladkowac (jesli tak to jak?) ze wzgledu na ich (czy też
    > tematu) przedstawienie przez fotografa?

    Mysle, ze o to Markowi chodzilo.

    Wedlug mnie to "szufladkowanie" jest wlasnie przejawem dojrzalosci
    tworcy czyli tak zwanym "stylem".
    Przy czym nie chodzi o styl w sensie technicznym "Lomografia". To
    wlasnie w przypadku "stylu technicznego" mamy do czynienia z
    szuflatkowaniem poniewaz w bardzo prosty sposob mozemy "podszyc" sie
    pod autora uzywajac takiej jak autor techniki.
    W przypadku "stylu dojrzalego" technika nie jest istotna, zostaje
    odrzucona. Natepuje odrzucenie wszystkich: manier, technik, tredow,
    itd.. Wydobywa sie rzeczywisty styl czlowieka czyli to jak postrzega
    on rzeczywistosc.

    Zabrzmi to zabawnie ale doklanie to samo mial na mysli Bruce Lee :)

    - Mistrzu, naucz mnie Twojego stylu!
    - Nie moge. W tym co robie nie ma stylu wiec nie ma czego nauczac.

    I na koniec jeszcze zabawniejsza puenta.
    Bresson jaki i Lee czerpali pelnymi garsciami z filozofii Zen :)

    "All fixed set patterns are incapable of adaptability or pliability.
    The truth is outside of all fixed patterns."
    "Empty your mind, be formless, shapeless - like water. Now you put
    water into a cup, it becomes the cup, you put water into a bottle, it
    becomes the bottle, you put it in a teapot, it becomes the teapot. Now
    water can flow or it can crash. Be water, my friend."
    Bruce Lee

    "I'm not responsible for my photographs. Photography is not
    documentary, but intuition, a poetic experience. It's drowning
    yourself, dissolving yourself, and then sniff, sniff, sniff - being
    sensitive to coincidence. You can't go looking for it; you can't want
    it, or you want get it. First you must lose your self. Then it
    happens"
    Henri Cartier-Bresson

    Wracajac do poprzedniej wypowiedzi i wspomnianego "klucza na
    wierzchu". Tutaj kluczem jest brak klucza. Zaprzeczanie sobie w celu
    odnalezienia siebie, uciekanie od rzeczywistosci w celu zblizenia sie
    do niej itp. itd.

    PS
    Jezeli czegos nie zrozumiales tzn. ze za malo myslisz.
    Jezeli wszystko rozumiesz tzn. ze zle myslisz.

    http://www.ibiblio.org/zen/cgi-bin/koan-index.pl