    From: GK <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zamieniętrochęprocentów na stare komputery :-)
    Date: Sat, 14 Nov 2009 01:00:25 +0100

    entroper pisze:
    > Użytkownik "Tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości

    > kazdy > taki antyk bedzie mogl kupic najnowoczesbniejszy egzemplarz.
    >
    > Może i być, ale jak dla mnie to zbyt wyszukana strategia :) Pamiętaj, że
    > ten sprzęt musi sporo odleżeć, zanim będzie coś wart. Za przedwojenną Sabę
    > dostaniesz kilka stów, bo jest przedwojenna, czyli gdyby była produkowana
    > za Twojego życia, to byś tych kilku stów nigdy nie doczekał. Poza tym nie
    > był to sprzęt produkowany w takiej masówce, jak np. PC/XT, którego, mimo
    > wielkiego złomowania, jest pewnie jeszcze mnóstwo. I który to sprzęt jest
> [...]

    A ile tam tego złota jest? Kilka gram? Czyli jaka to wartość?
    Średnie ceny skupu złomu złota w monetach jakie znalazłem na stronie:
    pr.Au.0,960 1g. 73 - 82.00 PLN
    pr.Au.0,900 1g. 67 - 76.00 PLN
    pr.Au.0,750 1g. 56 - 64.00 PLN
    pr.Au.0,585 1g. 45 - 50.00 PLN
    pr.Au.0,560 1g. 43 - 44.00 PLN

    Od tego odliczyć trzeba koszty odzysku. I uważacie, że to takie
    opłacalne? Ja za IBM mogę zapłacić więcej niż to całe złoto z niego jest
    warte...
    Dziwne teorie entroper snuje...
    Pozdrawiam,
    Grzegorz