  • Data: 2009-11-14 12:54:03
    Temat: Re: Zamieniętrochęprocentów na stare komputery :-)
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Papkin pisze:

    > Ano, stare radio Beckera wystawilem na allegro i poszlo za 300zl, kupic
    > za to mozna przyzwoite radio na nasze czasy ;-) A Becker mial FM i
    > mechaniczna pamiec 2 stacji, cacko co ;)

    U mnie na strychu leży stary, lampowy Pionier (pierwsza polska
    konstrukcja po wojnie) którego mam zamiar reanimować w nieokreślonej
    przyszłości oraz już tranzystorowa radiola z lat sześćdziesiątych lub
    siedemdziesiątych.
    Generalnie sprzęt ma jedną zaletę w stosunku do współczesnych
    konstrukcji - odporność na atak elektroniczny przy użyciu EMP. ;)

    Poza tym niestety AM w nowych odbiornikach (np. samochodowych) brzmi
    koszmarnie, naprawdę nie ma porównania. Próbowałem kiedyś słuchać 225
    kHz na Panasonicu w samochodzie. Zwyczajnie się nie dało... Stare radia
    radzą sobie z tym o wiele lepiej. Oczywiście ograniczenia wynikające z
    pasma i modulacji AM pozostają, ale brzmienie o wiele bardziej
    naturalne. Nie mówiąc już o tym, że w nowym radiu AM oznacza tak
    naprawdę tylko fale długie, podczas gdy najciekawsze rzeczy można złapać
    na krótkich podczas dobrej propagacji. :)