  • 1. Data: 2009-11-13 14:03:34
    Temat: Zamienię trochę procentów na stare komputery :-)
    Od: GK <g...@g...pl>

    Witam,
    Szukam starych komputerów, im starszy tym lepszy. Konkretniej to szukam
    np. starych komputerów Mera, Elwro, Meritum, 8-bitowców, Commodore,
    Atari, Sharp, komputerów rosyjskich lub innych nietypowych, IBM PC/XT,
    5150, 5160, 5170 itp. Może ktoś ma i chce się pobyć lub wymienić?
    Oczywiście niekoniecznie za procenty ;-)
    Proszę o kontakt.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2009-11-13 15:00:20
    Temat: Re: Zamienię trochę procentów na stare komputery :-)
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

> [...]
    > Sharp, komputerów rosyjskich lub innych nietypowych, IBM PC/XT, 5150,
    > 5160, 5170 itp. Może ktoś ma i chce się pobyć lub wymienić? Oczywiście

    Amigę 500 mam. Chętny?

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 3. Data: 2009-11-13 15:05:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    GK wrote:
> [...]
    > np. starych komputerów Mera, Elwro, Meritum, 8-bitowców, Commodore,
    > Atari, Sharp, komputerów rosyjskich lub innych nietypowych, IBM PC/XT,

    Allegro. Ale jesli tam jeszcze nie zaglądałeś to obawiam się że będziesz
    musiał mieć przynajmniej wywrotkę tych procentów.

    > Oczywiście niekoniecznie za procenty ;-)

    No właśnie. Ten sprzęt ma wartość zabytkowa, a nie złomu.

  • 4. Data: 2009-11-13 15:26:10
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "GK" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Atari, Sharp, komputerów rosyjskich lub innych nietypowych, IBM PC/XT,
    > 5150, 5160, 5170 itp. Może ktoś ma i chce się pobyć lub wymienić?

    jakie metale z nich odzyskujesz?

    e.

  • 5. Data: 2009-11-13 16:01:10
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > Użytkownik "GK" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > jakie metale z nich odzyskujesz?
    >
    > e.

    Na pewno nie o to chodzi. Gosciu inwestuje, za lat kilkadziesiat za kazdy
    taki antyk bedzie mogl kupic najnowoczesbniejszy egzemplarz. Ja zbieralem
    stare radia, ktore po wyjezdzie do Hameryki mi normalnie rozkradziono. Za
    przedwojenna sabe czy inne niemieckie cacko z lampami np. typu RV 2000 spoko
    dostalbym dzis kilka ladnych stow a moze nawet i tysiac. Wiele z nich
    poniewiera sie jeszcze po strychach. Sa hobbysci, ktorzy sie tym zajmuja,
    delektuja i za egzemplarz w ladnym stanie zachowania sa sklonni zaplacic
    krocie.
    Ja to popieram i przewiduje, ze z komputerami bedzie zupelnie podobnie. I
    chwala mu za to, z tym, ze oprocz pomyslu trzeba miec jeszcze odpowiednia
    kubature do skladowania tego zlomu.
    Zycze powodzenia i pozdrawiam.
    Tornad

  • 6. Data: 2009-11-13 16:31:17
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości

    > Na pewno nie o to chodzi. Gosciu inwestuje, za lat kilkadziesiat za
    kazdy > taki antyk bedzie mogl kupic najnowoczesbniejszy egzemplarz.

    Może i być, ale jak dla mnie to zbyt wyszukana strategia :) Pamiętaj, że
    ten sprzęt musi sporo odleżeć, zanim będzie coś wart. Za przedwojenną Sabę
    dostaniesz kilka stów, bo jest przedwojenna, czyli gdyby była produkowana
    za Twojego życia, to byś tych kilku stów nigdy nie doczekał. Poza tym nie
    był to sprzęt produkowany w takiej masówce, jak np. PC/XT, którego, mimo
    wielkiego złomowania, jest pewnie jeszcze mnóstwo. I który to sprzęt jest
    solidny, mocno metalowy, często bogato złocony ;) i tu gdzieś leży
    odpowiedź...

    e.

  • 7. Data: 2009-11-13 20:56:16
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    entroper wrote:
    > Pamiętaj, że
    > ten sprzęt musi sporo odleżeć, zanim będzie coś wart.

    W przypadku komputerow czy konsol wystarczy kilkanascie lat. Zobacz, ile
    kosztuje Acorn, Atari Jaguar czy NeoGeo AES. W cenie jest Saturn, a
    niebawem pewnie drozec zacznie Dreamcast, ktorego niedawno mozna bylo
    kupic za stowke. Choc z tym wzrostem wartosci roznie bywa - stare konsole
    Nintendo mozna kupic za bezcen, byc moze rowniez dlatego, ze naprodukowano
    ich miliony.

    k,

  • 8. Data: 2009-11-13 23:55:05
    Od: GK <g...@g...pl>

    Agent 0700 pisze:

    > Amigę 500 mam. Chętny?
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Jacek

    Witam,
    Amig 500 mam chyba z kilkanaście, więc muszę podziękować, ale nie jestem
    zainteresowany.
    No chyba, że to wersja Tiger lub Ball design - wersje z obudową w
    kolorowe znaczki.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 9. Data: 2009-11-14 00:00:25
    Od: GK <g...@g...pl>

    entroper pisze:
> [...]
    > wielkiego złomowania, jest pewnie jeszcze mnóstwo. I który to sprzęt jest
    > solidny, mocno metalowy, często bogato złocony ;) i tu gdzieś leży

    A ile tam tego złota jest? Kilka gram? Czyli jaka to wartość?
    Średnie ceny skupu złomu złota w monetach jakie znalazłem na stronie:
    pr.Au.0,960 1g. 73 - 82.00 PLN
    pr.Au.0,900 1g. 67 - 76.00 PLN
    pr.Au.0,750 1g. 56 - 64.00 PLN
    pr.Au.0,585 1g. 45 - 50.00 PLN
    pr.Au.0,560 1g. 43 - 44.00 PLN

    Od tego odliczyć trzeba koszty odzysku. I uważacie, że to takie
    opłacalne? Ja za IBM mogę zapłacić więcej niż to całe złoto z niego jest
    warte...
    Dziwne teorie entroper snuje...
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

    ps.
    Zapraszam tych wątpiących na www.8-bit.pl

  • 10. Data: 2009-11-14 08:59:51
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

> [...]
    > Sharp, komputerów rosyjskich lub innych nietypowych, IBM PC/XT, 5150,
    > 5160, 5170 itp. Może ktoś ma i chce się pobyć lub wymienić? Oczywiście

    Mam do oddania AT, jeszcze z obudową typu desktop, z porządnej stalowej
    grubej blachym elegancko otwieraną do góry. Ale to jakiś chińczyk, nie IBM.

    J.