eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWzmacniacz słuchawkowy do modułu GSM - jeszcze jedno pytanie › Re: Wzmacniacz słuchawkowy do modułu GSM - jeszcze jedno pytanie
  • Data: 2013-02-08 18:03:28
    Temat: Re: Wzmacniacz słuchawkowy do modułu GSM - jeszcze jedno pytanie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości
    >Hmm... Jeszcze jedna rzeczy przyszła mi do głowy. Już kilka razy
    >słyszałem, że przy niskim napięciu zasilania nie ma co liczyć na zbyt
    >wielką głośność na wyjściu audio itp. Trochę kłóci się to z moim
    >doświadczeniem - lata temu zbudowałem kilka prostych odbiorniczków,
    >dosłownie na paru tranzystorach. Była wśród nich słynna konstrukcja
    >na UL1111 z "Młodego Technika". Radyjko zasilanie z JEDNEJ bateryjki
    >1,5V potrafiło grać tak głośno, że muzykę odtwarzaną przez W66 było
    >słychać w całym pokoju. Mogłem bez większego problemu zrozumieć
> [...]

    A nie byla to jedna plaska bateria 4.5V, albo jedna bateria 9V ?

    W66 ma 260ohm. Napiecie o amplitudzie 0.5V (1V pp) dostarcza 0.5mW
    mocy sredniej.
    Duzo to to nie jest.

    W dodatku krzemowe tranzystory lubia miec ponad 0.7V, wiec uzyskanie
    1V pp wymaga juz zejscia w nasycenie - nie mowie ze sie nie da.
    Moze to nie W66 byla ? Albo z transformatorem ?

    Co innego dzis, jak uzyjesz glosnika 4 ohm, wzmacniacz mostkowy, na
    mosfetach - to moze calkiem niezle zagrac.

    Do sluchawek stereo ze wspolna masa mostek zasadniczo sie nie nadaje
    ... ale przeciez w scalaku moze byc przetwornica podnoszaca napiecie
    zasilania..

    Niektore telefony niezle daja, no ale one maja 3.6V do dyspozycji.

    J.