    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wyścigi mikrokontrolerów
    Date: Fri, 23 Aug 2013 12:09:23 +0200

    > Te dwa zdania pokazują Twoje podejście.
    > Z przekaźnika nie rezygnujesz, bo nie da się go w 100% zastąpić,
    > ale przelotek metalizowanych używasz, bo w 90% są wystarczające.

    Przecież napisał co można zrobić w pozostałych 10%.
    Decyzję w sprawie stosowania obu rozwiązań (przekaźniki i technika SMD)
    podjął rynek. W automatyce przemysłowej nadal powszechnie stosuje się
    klasyczne przekaźniki. A technologia THT z przelotkami na nóżkach jakoś
    zniknęła z rynku.

    > Nie SMD. TQFP, SO, PLCC są O.K. i nie mam do nich kompletnie nic.

    "Ja się nie boję ani SMD, w tym BGA, TQFP, DIP, złączy tasiemkowych,
    przekaźników, ani kondensatorów elektrolitycznych.
    Problem w tym, że wyżej wymienione mają wady logiczne, które je
    dskwalifikują"

    > BGA bez podstawki - to nieporozumienie technologiczne, ze względu
    > na ścinanie się kulek cyny po cyklu nagrzewania i chłodzenia.

    > To się ciesz i nie zaczynaj bez zaprojektowania podstawki.

    Porównujesz do BGA które jest dość specyficzne. Ale porównujesz układy z
    liczbą nóżek rzędu 40 do układu który ma ich od 300 do 900. Porównaj
    montaż i demontaż jakiegoś układu DIL40 do podobnego w SO, LQFP. Montaż
    ręczny trochę wolniejszy w przypadku SMD ale z kolei demontaż dużo
    szybszy. Wystarczy lutownica z HotAir za 250 zł. Wylutujesz w kilka
    sekund. A układ z DIL40 trzeba pracowicie wycinać nóżka po nóżce a potem
    wyciągać reszki nóżek, i wysysać cynę z otworów.

> [...]
    > już tragedia.
    > Poza tym śmierdzi i szkodzi, bo nagrzewa się wszystko do okoła.

    > Bzdury. Znów wmawiasz jakieś rzeczy.
    > Czowieku! Zastanów się.
    > Piszesz, że nie montowałeś BGA, wmawiasz, że ja chcę lutować lutownicą
    > transformatorową.
    > Bez sensu. Mam 5 różnych lutownic, końcówki, w tym do wylutowywania DIPów,
    > Hot-Air, odsysacze i inne.
    > To nie ja chcę zatrzymywać postęp techniki, tylko robisz to Ty, chwaląc to,
    > co
    > sam piszesz ... nawet nie próbowałeś, a jest kompletnym dnem

    Chyba nie musi lutować BGA żeby stwierdzić, że do układów z 500 pinami
    jest lepszą obudową niż DIL. A poza tym spychasz dyskusję w BGA, które
    jak wiadomo jest trudne dla zwykłego warsztatu elektronicznego. A
    spychasz celowo bo ciężko ci uzasadnić twoją ogólna tezę, że DIL jest
    obudową znacznie korzystniejszą od obudów SMD. A zacząłeś od układu z
    DIP40. Odpowiedniki tego układu pewnie są w LQFP albo w QFN i do tych
    technologi porównuj a nie do BGA.

    > No nie wiem jak jest. Zapytaj, czy jest zadowolony.

    > Mam taki, że nie można rozmawiać z kimś, kto ciągle komuś coś wmawia.
    > Nie posiadam żadnego tableta i nie zależy mi na tym, aby pod ekranem nie
    > było DIPa.
    >
    > Niestety muszę wracać do obowiązków,
    > ale życzę poznania całej prawdy o obudowach BGA.
    > Do tego czasu proponuję pooglądać w You Tube filmiki pod dwoma hasłami:
    > a) reballing
    > b) reDIPing

    I to wszystko w ramach uzasadniania, że dsPIC30F4011 w DIP jest lepszy :)

    --
    pozdrawiam
    MD