  • 1. Data: 2013-08-20 19:22:53
    Temat: Wyścigi mikrokontrolerów
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    Dziś to się zdziwiłem, jak zobaczyłem to:
    http://pl.farnell.com/nxp/lpc810m021fn8fp/mcu-32bit-
    cortex-m0-30mhz-8dip/dp/2320692

    ARM w DIP8.
    Na dodatek ma gotowe procedury zaszyte w ROM-ie do obsługi peryferiów.
    Czy nie uważacie że to przegięcie?
    Czy może jedynie słuszna droga?

    pytajacy

  • 2. Data: 2013-08-20 19:34:57
    Temat: Re: Wyścigi mikrokontrolerów
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-08-20 19:22, pytajacy pisze:
    > Dziś to się zdziwiłem, jak zobaczyłem to:
    > http://pl.farnell.com/nxp/lpc810m021fn8fp/mcu-32bit-
    cortex-m0-30mhz-8dip/dp/2320692

    > ARM w DIP8.

    A oprócz tego w SSOP.

    > Na dodatek ma gotowe procedury zaszyte w ROM-ie do obsługi peryferiów.
    > Czy nie uważacie że to przegięcie?
    > Czy może jedynie słuszna droga?

    Może po prostu jedna z wielu dróg?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 3. Data: 2013-08-20 22:18:04
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 8/20/2013 7:22 PM, pytajacy wrote:
> [...]
    cortex-m0-30mhz-8dip/dp/2320692

    > ARM w DIP8.
    > Na dodatek ma gotowe procedury zaszyte w ROM-ie do obsługi peryferiów.
    Nie.

    > Czy może jedynie słuszna droga?

    Tak. Wreszcie normalnosc. Liniowa przestrzen adresowa adresowalna
    pojedynczym rejestrem ulatwia pisanie kodu nie tylko w jezykach
    wysokiego poziomu. A procedury inicjalizujace HW w ROMie sa
    tez bardzo wygodne.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 4. Data: 2013-08-21 08:46:47
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 20 sierpnia 2013 19:22:53 UTC+2 użytkownik pytajacy napisał:
> [...]
    cortex-m0-30mhz-8dip/dp/2320692

    > ARM w DIP8.
    >
    > Na dodatek ma gotowe procedury zaszyte w ROM-ie do obsługi peryferiów.

    O! Mi sie podoba.
    Bo nie kazdy ma mozliwosc lutowania smd i takich okropnie malutkich wyprowadzeń.

  • 5. Data: 2013-08-21 09:18:32
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    s...@g...com wrote:

    > Bo nie kazdy ma mozliwosc lutowania smd i takich okropnie malutkich wyprowadzeń.

    Nie przesadzajmy...

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 6. Data: 2013-08-21 16:29:42
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    może w końcu wpadną na pomysł, żeby wydać ARMa w dipie, nie wszyscy są
    idiotami, żeby używać tych powalonych mikro obudów...

  • 7. Data: 2013-08-21 16:35:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Aug 2013 22:18:04 +0200, Marek Borowski napisał(a):
> [...]
    >>
    > Tak. Wreszcie normalnosc. Liniowa przestrzen adresowa adresowalna
    > pojedynczym rejestrem ulatwia pisanie kodu nie tylko w jezykach

    Ale to ma 8 nozek - co na tym zrobic, zeby wymagalo ambitnego kodu ?
    (ha ha, na 4KB :-)

    Choc prawde powiedziawszy ... az 6 linii IO moze miec, to moze by sie
    cos wymyslilo ambitnego.
    Gdyby mial USB lub Ethernet :-)

    J.

  • 8. Data: 2013-08-21 17:33:58
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-08-21 16:29, Ministerstwo Propagandy pisze:
    > może w końcu wpadną na pomysł, żeby wydać ARMa w dipie, nie wszyscy są
    > idiotami, żeby używać tych powalonych mikro obudów...

    A zajrzałeś do linka?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2013-08-21 17:36:26
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-08-21 16:35, J.F. pisze:
    cortex-m0-30mhz-8dip/dp/2320692

    > Ale to ma 8 nozek - co na tym zrobic, zeby wymagalo ambitnego kodu ?
    > (ha ha, na 4KB :-)

    Możesz użyć zamiast 555 :)

    > Choc prawde powiedziawszy ... az 6 linii IO moze miec, to moze by sie
    > cos wymyslilo ambitnego.
    > Gdyby mial USB lub Ethernet :-)

    A po co od razu ambitnego? Możesz mieć coś nieambitnego, ale to nie
    powód żeby się przesiadać ze środowiska do ARMów na AVR.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 10. Data: 2013-08-21 17:46:37