eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyToyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy › Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
  • Data: 2021-03-18 17:19:27
    Temat: Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 15 Mar 2021 23:24:46 +0100, J.F.

    > Nie marudz - i tak Cie na Mirai nie stac :-)

    Jest różnica między "nie stać" a "wydawać bez sensu pieniądze". Przecież
    tego nie ma u nas nawet gdzie zatankować. EV mogę tankować w domu i to ze
    słońca.

    > Jesli wodor bedzie dobry ... to ceny spadna.

    On jest dobry tylko dla takich upartych wyjątków jak ty. Dlatego nigdy nie
    będzie "dobry".

    > A na razie ... jak sie chce, to mozna
    > https://www.nytimes.com/2020/12/28/business/hydrogen
    -power-cars.html

    Nono, szkoda że cen tam nie ma. Bo że zrobić można wszystko to oczywiste,
    pytanie tylko jakim kosztem.

    > Ladowarki tez nie sa za darmo.

    Mimo tego, jak widać, są znacznie tańsze.

    > I co 30 km mam ladowac ?
    > Bo wiesz - "na codzien" mi 30 km starczy :-P

    Ładować masz wtedy kiedy ci braknie.

    > Ale wodor ma pare innych zalet.

    Ma tylko jedną w przypadku osobówek. Szybkie tankowanie.
    Które jest niezbędne garstce malkontentów takich jak ty.

    > Tzn ile lat wytrzymaja i ile kosztuja ? :-P

    Odpowiednio traktowane wytzymająze sprawnością >85% ponad 10 lat.

    > Bo Tesla od poczatku ma w miare przyzwoity zasieg, a jeszcze go
    > powieksza.

    Ale twoja teza jest taka, że taki zasięg jak u Tesli jest niewystarczający
    i żadasz od elektryków jednorazowego zasięgu 1000+ albo ładowania 500km w 3
    minuty. Gdyby to było faktycznie potrzebne, to Tesla wykorzystała by patent
    który opracowała. Ale widać jest to ZBYTECZNE.

    > Byc moze wodor faktycznie nie ma przyszlosci.
    > A moze cos tam nowego odkryja, i bedzie mial

    Ma przyszłość, ale nie w osobówkach.

    > No i cos tam kasy pompuja. Czyli chyba widza przyszlosc.

    Jak pompują kasę, to nie będzie tanio.

    > No to czemu sie wycofali ?

    Kto powiedział że się wycofali?
    Z wymainy baterii też się "wycofali".