eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyToyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowyRe: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
  • Data: 2021-03-19 09:37:08
    Temat: Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19-03-2021 o 07:47, J.F. pisze:

    > Wodor ma pare zalet. Oprocz szybkiego tankowania to jeszcze mozliwosc
    > magazynowania i wykorzystania chwilowej nadwyzki z OZE ...

    Ale to nie powód, żeby robić elektrownię z osobówki.
    Do tego żeby sobie ten wodór zmagazynować i później prąd z niego zrobić,
    a następnie naładować z niego osobówkę, nie potrzeba budować całej sieci
    dystrybucyjnej od zera, bo energetyczna już jest, co najwyżej trzeba ja
    rozbudować.

    > Ja tylko mowie, ze trasy 1000+ km mi sie zdarzaja, i wtedy:
    > -jeden obiad po drodze moze byc, ale dwa ?
    > -godzinna drzemka ... nieglupia, tylko zeby dalo sie wygodnie polozyc,
    > -to przy zalozeniu, ze zasieg bedzie z 500km, bo jak 200 ...
    > -czy w ogole poleciec, pojechac autokarem, najac auto ...
    > -albo kupic hybryde i sie nie martwic o trasy ... i smrodzenie.
    >  a ekologiczny bede w miescie :-P

    Trzeba pokalkulować, dla różnych zastosowań co innego się opłaca.

    > Albo pompuja perspektywicznie, ze sie zwroci jak sie taki naped
    > upowszechni.

    No zwróci się, kierowcy zapłacą.
    Głównie ci, którzy liczyć nie umieją, ale żądają zasięgu za wszelką cenę.
    Reszta skorzysta z innych alternatyw.