eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyToyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy › Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
  • Data: 2021-03-19 07:12:58
    Temat: Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:8...@m...org...
    Thu, 18 Mar 2021 17:26:35 +0100, Marcin N

    >Wszystko się rozbija o pieniądze. Jeśli ja dzisiaj miałbym kupić
    >Mirai z
    >zasięgiem 500km i 5 min. tankowanie za 300 tys. gdy za 200 tys. mam
    >już T3
    >z zasięgiem 350km i ładowaniem 200km w 15 minut (a longrange nawet
    >500km i

    Jest to jakis ekonomiczny rachunek.

    >ładowanie 400km w 30 minut), gdy trasę ponad 350km potrzebuję 6 razy
    >roku, to czas spędzony na ładowarce mnie wcale by nie bolał. Bo 100
    >tys.

    No wlasnie - bo "nie bolal". A o innych nie pomyslales, moze wiecej
    jezdza, moze bardziej ich boli.

    >piechotą nie chodzi, 2x wyższa cena "tankowania" też robi swoje. J.F.
    >ma
    >takie elementy w nosie, bo dla niego problemem jest naładować auto
    >raz w
    >roku w trasie, woli rozklekotanym śmierdzielem spalinowym jeździć,
    >albo
    >wodorowym i płacić jak za zboże tylko po to by raz w roku bez przerwy
    >przejechać trasę. Jak dla mnie absurd, ale że ludzie elementarnej
    >logiki
    >nie posiadają, to już mnie wcale nie dziwi.

    Parafrazujac Ciebie - 200 tys piechota nie chodzi, wole swojego
    rozklekotanego smierdziela :-)

    A za pare lat ... zobaczymy.
    Moze ten wodor to rzeczywiscie slepa uliczka, a moze potanieje, lub
    cos nowego wymysla i jeszcze bardziej potanieje.

    Butle sa stosunkowo niedrogie, duzo takie same jak w EVB, wychodzi na
    to, ze to ogniwo paliwowe jest drogie.
    Jesli z platyny czy palladu - nie dziwne.

    J.