    Subject: Re: Test tesli
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Fri, 27 Oct 2017 12:55:23 +0200

    W dniu 2017-10-27 o 09:14, CTP pisze:
    > Jakąś emotkę chociaż dałbyś na końcu, bo nie wierzę, że piszesz to na poważnie.
    Miałem malucha przez 10 lat. Kurczę, ile ja się go napchałem w zimie, to nie zliczę.
    To auto, to był jeden wielki eksperyment włoskich konstruktorów. Permanentnie
    zacierające się zwrotnice. Przekładnia kierownicza z mimośrodem, który lubił się
    zacierać, przez co można było się bardzo zdziwić podczas jazdy, bo w lewo luzy się
    powiększały a w prawo kasowały (albo odwrotnie - już nie pamiętam). Wiecznie
    niedoładowany przez prądnicę-zabawkę akumulator, przez co poniżej -5 stopni można
    było zapomnieć o jeździe. Urywające się linki od gazu i rozrusznika. Można by
    wyliczać bez końca.
    > Dopiero chyba w latach 90-tych maluch przeszedł gruntowną modyfikację - dostał
    alternator, rozrusznik z kluczyka, pojawiły się dodatkowe smarowniczki na zwrotnicach
    i zębatkową przekładnie kierowniczą.

    Mój ojciec, jako hobbysta, mocno zadbał o auto na początku. Wyciszył
    komorę silnika filcem i cienką blachą. Spód pomalował farbą okrętową. W
    koszulki linek wlał nieco oleju. Osobiście wywlekałem rurki odpływu wody
    spod przedniej szyby, bo producent wkładał je byle jak i woda lała się
    do błotników (a powinna na zewnątrz). Do silnika (oleju) dodawał
    dwusiarczku molibdenu. Nie było z nim żadnych kłopotów. Rocznik był, o
    ile pamiętam, 1978. Potem wymieniliśmy prądnicę na alternator,
    reflektory na halogeny oraz pasy na zwijane. Odpalał zawsze od pyknięcia.
    T,