  • Data: 2017-10-27 12:59:16
    Temat: Re: Test tesli
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-10-27 o 09:58, Myjk pisze:
    > Thu, 26 Oct 2017 17:40:02 +0200, T.

    > Marzenia fajna rzecz. Rzeczywistość mówi coś innego. :P
    > https://www.youtube.com/watch?v=SYQ-9UTixys

    > 40 lat temu nowy maluch, po przeliczeniu, kosztował jakieś 160 tys. zł. I
    > nie było tak, że się szło i kupowało, trzeba było mieć do kompletu talon
    > albo mieć "znajomości". W rezultacie paroletnie auto kosztowało na giełdzie
    > niewiele mniej niż nowe. Jedyna zaleta była taka, że jak się go w końcu
    > zdobyło, to był znacznie lżejszy do pchania. :P

    Nie masz racji - chyba nie pamiętasz tych czasów :-)
    Auto kosztowało 64 tys. zł (albo coś koło tego). Trzeba było mieć talon.
    Wkrótce pojawiła się tzw. ekspressowa sprzedaż - za 132 tys. zł. Mój
    ojciec tak kupił. Samochód (ten talonowy) po 3 latach jeżdżenia (a co 3
    lata można było dostać talon) sprzedawało się na giełdzie DROŻEJ niż
    nowy na talon. Stąd np. mój szef dziwił sie, że ludzie narzekają na
    socjalizm - brał co 3 lata talon (bo był kacykiem partyjnym), po 3
    latach jeżdżenia sprzedawał drożej niż kupił). Żyć, nie umierać... :-)
    T.