    From: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: TV plazma - bledy obrazu
    Date: Sun, 6 Nov 2011 21:10:31 +0100

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:j960ie$15l$1@news.onet.pl...
    >W Samsungu PS50B430 w lewym gornym rogu strasznie zaczal smuzyc przy
    >gwaltownej zmianie kolorow. Najbardziej jest to widoczne jak z niebieskiego
    >(np.niebo) zmienia sie na czarne - wtedy sie pojawiaja zamiast czarnego
    >cale stada czerwonych pixeli. Coraz mocniej jest to widoczne a ostatnio
    >zaczelo tez wystepowac w prawym gornym rogu. TV jest jeszcze na gwarancji -
    >naprawia to? Czy "ten typ tak ma" i czas na nowy

    Jeśli na gwarancji, to mało cię to obchodzi - zanosisz niesprawny sprzet i
    masz otrzymać sprawny, czy w naprawie, czy w wymianie, to od sprzedawcy
    zwykle zależy.

    > TV (ma 21mies) ?
    > Logika do wymiany? Czy sie zakurzyl? Czy tasmy do poprawienia? Moze sie
    > przegrzewa?

    Trudno powiedzieć bez własnoocznego zobaczenia, mnie się kojarzy to z
    rozregulowaną deemfazą dekodera SECAM...
    Czy się przegrzewa - jak w sklepie zbliżę rękę do plazmy to zwykle
    stwierdzam, że zimą nie będą mi potrzebne kaloryfery... Zasadniczo powinien
    wytrzymać, ale rzeczywiście, jak fabryka czegoś nie dokręciła, to jakiś
    scalaczek może głupieć termicznie. Kurz - jeśli zawilgotnieje, może zwierać
    ścieżki. Warto odkurzyć, bo także bardzo utrudnia wymianę ciepła. Niedawno
    robiłem laptopa, gdzie kurz całkowicie zatkał otwory wentylacyjne w
    radiatorze - i działy się cuda na kiju.

    > Co o tym myslicie?

    Jak OTVC jest na gwarancji, to niech gwarant się buja, żeby sprzęt był
    sprawny.

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)