    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sonda 2 - premiera 14.03
    Date: Sun, 13 Mar 2016 21:08:19 +0100
    <nc0k8c$af0$1@node2.news.atman.pl> <nc12al$ko3$2@dont-email.me>
    <nc1dgs$34c$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <nc1np4$hb7$1@node1.news.atman.pl> <nc297n$3ks$1@node1.news.atman.pl>
    <nc3a2k$jpc$1@gioia.aioe.org> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <nc411m$q1h$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    On 2016-03-13 20:41, Jarosław Sokołowski wrote:
    > A elektronik ma w dupie chwasty

    Raczej nie jest to takie oczywiste. Przyznaj że też oglądałeś
    mechanizację rolnictwa w telewizji edukacyjnej gdzie rozwodzono się nad
    transportem i rozrzutem obornika. Nie było nic ciekawszego. Obejrzałem
    wszystki odcinki Sondy jakie dałem radę i najbardziej fascynowały mnie
    te na tematy których nie znałem. Choćby i o chwastach. O chodowli
    buraków. Whatever. Głód wiedzy był niewiarygodny.

    > Bywają to bardzo inteligentni ludzie, którym po prostu życie żle się
    > ułożyło.

    Zakładasz że myślę iż jest obciachem być kopczem rowów? Znam kilku. Nie,
    nie interesują ich kwarki. Owszem, jakieś informacje techniczne tak, ale
    kwarki? Do tego trzeba aparat matematyczny i słownictwo fizyczne.
    Inaczej z telewizora płyna słowa których nie pojmiesz. Obok jest
    pseudonaukowy program o deformacjach płodów po awarii w Czernobylu. Co
    wybierzesz? Bełkocącego sztywniaka czy zdeformowane w interesujący
    sposób dzieci?

    To może "nauka" bez kwarków? No to wylądujemy przy dwóch cwaniakach
    porównujących Fony i testujacych konsole. "Nauka dzieli się na fizykę i
    zbieranie znaczków". To może program techniczny? Prawde mówić wolałbym
    żeby puscili z TVP "jak to jest zrobione" który moje dzieciaki bardzo
    lubia. Ba, może skucesy polskiej nauki i techniki ubrane w pompatyczny
    patriotyzm i propagandę? Miejmy nadzieje że nie.

    Jesli wydaje Ci się że zamierzam obrazić całość społeczeństwa to sorry,
    ale nie taka jest intencja. Pokazuje palcem że przy takim natloku
    kiczowatej informacji ludzie wezmą latwiejsze tematy. Mecz hokeja i
    pornol. Program o kucharce która opieprza inne kucharki. Jak przeczyścić
    zatkany kibel sodą i kwaskiem cytrynowym. Warsaw Idiots. To będa oglądać
    ludzie również z wyższym wykształceniem. Jest tego bardzo dużo. Niby co
    ma przynieść kolejny nudny program w telewizji na równi pochyłej? Pewno
    że misyjność, ale obawiam się że ekipa chwolowo przy sterze jeszcze nie
    powiedziała do końca co ma na myśli mówiąc misyjność.

    100x bardziej uciesze się jeśli w szkole pojawi się godzina matematyki
    więcej. O fizyce doświadczalnej nawet nie myślę - wyposażenie szkoły
    sprzedały w latach 90tych. Sonda? Panie, a na co to komu?

    PS. Używanie "tumanista" to z chęci szacunku tej garstki humanistów
    która jeszcze została.

    PS2. Oglądalnośc bedzie wysoka z powodu efektu sentymentu wśród 40+. A
    potem ... "Grzesiek, przestań oglądać to gówno, Przyjaciólki lecą".