-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.comp.programming
Subject: Re: Software warranties
Date: Fri, 15 Jul 2011 21:49:06 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 108
Message-ID: <ivq5jk$hre$1@news.onet.pl>
References: <5...@u...googlegroups.com>
<ivef8p$1rn$1@news.onet.pl> <iveg55$ar3$1@solani.org>
<ivend0$2qd$1@news.onet.pl> <iveopc$ar3$4@solani.org>
<iveran$jvn$1@news.onet.pl> <ivesh5$akp$1@speranza.aioe.org>
<ivi7u8$c7n$1@news.onet.pl>
<2...@g...googlegroups.com>
<ivico7$vmc$1@news.onet.pl>
<e...@k...googlegroups.com>
<ivmpec$aiq$1@news.onet.pl> <ivmrvh$500$1@speranza.aioe.org>
<ivn3ua$pnr$1@news.onet.pl> <ivn4b5$8m2$7@solani.org>
<ivn519$u84$1@news.onet.pl> <ivnkfu$3rn$1@speranza.aioe.org>
<ivnnjk$6lr$1@news.onet.pl> <ivnpj2$fqh$1@speranza.aioe.org>
<ivns1s$jkg$1@news.onet.pl> <ivoulc$q5u$1@speranza.aioe.org>
NNTP-Posting-Host: 89-74-40-231.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1310759348 18286 89.74.40.231 (15 Jul 2011 19:49:08 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 15 Jul 2011 19:49:08 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US; rv:1.9.1.16)
Gecko/20101125 Thunderbird/3.0.11
In-Reply-To: <ivoulc$q5u$1@speranza.aioe.org>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:191561
[ ukryj nagłówki ]On 2011-07-15 10:44, Stachu 'Dozzie' K. wrote:
> Istotną informacją może być dla mechanika czy samochód miał bak
> zatankowany do pełna czy tylko do połowy; konsument może nie wiedzieć że
> to było istotne i tej informacji nie podać.
Jednak zapytany o to zapewne tej informacji może udzielić. W przypadku
zapytania konsumenta czy jego jądro posiada poprawkę x-y-z-1.4 zapewne
pozostanie bez odpowiedzi.
>> Miliony stopni swobody i żadnych informacji bądź błedne bo klient to
>> przeciętny tumanista.
> No popatrz. To zupełnie jak u mechanika samochodowego.
Mechanik nie ma milionów stopni swobody. Samochody to dośc prymitywne
urządzenie. Zdolniejszy absolwent zawodówki opisze jego działanie w 80%.
>> Super. Masz setkę ludzi w helpdesku odpytujących "a czy na pewno włączył
>> Pan drukarkę" za pare tysiecy / osoba. Żaden problem. Stać na to każdego.
> Jeśli producent ma paręset tysięcy klientów, to raczej go stać. Jeśli
> nie ma, to niepotrzebna mu setka ludzi na helpdesku.
O nie nie. Kazio napisał zajefajna aplikację do bekania na iFona. Setki
ludzi kupiło ją po $3.99 i okazało się że beka tylko trzy razy i zwisa
na *niektorych* telefonach. Kazio ma do dyspozycji pół pokoju ktory
dzieli z siostrą i telefon mamy. No dobra. Przesadzam. Ale czujesz
problem małych wytworców?
> Nie zrozumiałeś idei zwrotu. Klient, żeby skorzystać z tego prawa, musi
> wykazać że produkt mu nie działa
W przypadku odkurzacza to proste - nie konsumuje śmieci. W przypadku
software ilośc elementow które mogą nie pasować jest ogromna i zawsze
się coś znajdzie.
> Jeśli problem jest
> wyimaginowany, to zwrotu nie masz obowiązku przyjąć.
Pewnie. Za to tracę czas i pieniądze na jego obsługę.
> Albo też problem istnieje, a mimo to firma nie znika z rynku.
Ależ przykład MS znakomicie pokazuje że nawet największe g... może
przynosić miliardy dochodu. W informatyce jest za duzo monopolu w sensie
informatycznym.
> Chyba że producent nie przyjmuje, bo w warunkach technicznych nie było
> ani słowa o ilości dokumentów, którą system jest w stanie obsłużyć.
Kupiłeś coś bez czytania warunków? Znajomi prawnicy mają takie
kretyńskie powiedzenie "nieznajomośc prawa szkodzi". Bardzo niechętnie
je powtarzam rownież tutaj.
> W życiu byś się nie domyślił że taka pierdoła może uniemożliwiać
> korzystanie z systemu i że trzeba o nią zapytać przy kupowaniu (mimo że
> na dobrą sprawę jest oczywista), chyba że wcześniej by cię ugryzła
> w dupę.
Wystarczy że ugryzła w dupę konkurencję.
>> Bedą. Zawsze jest jakiś błąd. Błedy w większych programach wyłapują
>> zarowno testy wewnątrzne jak równiez klienci. Tak to działa.
> Owszem. Ale będą występować rzadko. Chyba że to duży system, ale wtedy
> masz duży zespół i sporo zasobów, więc to rzadko i tak jesteś w stanie
> obsłużyć.
Utopia.
>> Zdajesz sobie sprawę z tego co niesie za sobą "przepisanie"? Kilkaset
>> osobo-lat, miliony zlotych, wylot z rynku, utrate klientów i tym podobne
>> duperele?
> Jak mówiłem, bywa że za błędy się płaci. Chyba że wolisz brnąć
> w testowanie trzymając się aktualnych narzędzi i metodologii (byle
> uzyskać zadowalającą jakość, która minimalizuje ryzyko wystąpienia
> zgłoszenia reklamacyjnego).
To nie ja wole. To scisła kalkulacja biznesowa. Przepisanie software
kończy się częściej jego smiercią. Bo konkurencja tego nie robi.
>> Ale sprzedawca może mieć obowiązek wynikający z umowy. Idziesz do
>> takiego u ktorego możesz mieć to w umowie.
> Ale sprzedawca nie ma obowiązku zobowiązywać się do takiego czegoś.
Rynek go przymusi. Na tej zasadzie MediaMarkt przyjmuje zwroty na "bo
tak". I wszyscy są zadowoleni.
> Istotne jest że *sprzedawca nie jest do niczego zmuszony*, chyba że sam
> dobrowolnie się zobowiąże.
Przeciez gwarancja wlasnie go zmusi.
>> Ale ten kolor menu to bug. Bo jest zawsze szare, ale jak się kliknie w
>> czwartą opcję od gory to się robi białe. Bug i już. Istotny? Kto to oceni?
> Arbitraż? Zupełnie na tych samych warunkach jak w innych gałęziach,
> bo tam to *działa*?
W wiekszym programie masz setki takich dupereli. Kto będzie sponsorował
pierdzenie w stołki przy rozmowach o kolorze menu? Bo konkurencja może
być złosliwa.
>> Jasne, szczegolnie jak klient twierdzi że "jak tu się kliknie to się
>> psuje" a u ciebie na 5 komputerach nie chce.
> Jak nie chce, to znaczy że nie udało się odtworzyć problemu. Albo klient
> uzupełni zgłoszenie, albo odrzucasz jako niekompletne i bezzasadne.
> Popatrz, zupełnie jak w ticketach bugtrackera!
Niezła jakośc pracy. W zasadzie mozna by napisać auto-responder który na
kazdego maila z gwarancją napisze że "nie udało nam się odtworzyć bledu,
spadaj na drzewo z gwarancją". OMG, jestem genialny.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.07.11 19:54 Sebastian Biały
- 15.07.11 20:02 Andrzej Jarzabek
- 15.07.11 20:05 lolo
- 15.07.11 20:32 Andrzej Jarzabek
- 15.07.11 21:06 Sebastian Biały
- 15.07.11 22:06 Andrzej Jarzabek
- 15.07.11 22:27 Andrzej Jarzabek
- 16.07.11 01:12 lolo
- 16.07.11 08:02 j...@f...adres.to
- 16.07.11 10:08 Waldek M.
- 16.07.11 11:36 Andrzej Jarzabek
- 16.07.11 12:55 Andrzej Jarzabek
- 16.07.11 12:58 Andrzej Jarzabek
- 16.07.11 14:37 Stachu 'Dozzie' K.
- 16.07.11 15:12 Stachu 'Dozzie' K.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
- Ada 2022 Language Reference Manual to be Published by Springer
- Press Release - AEiC 2023, Ada-Europe Reliable Softw. Technol.
- Ada-Europe - AEiC 2023 early registration deadline approaching
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2023
- Ile cykli zajmuje mnożenie liczb 64-bitowych?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=