  • Data: 2011-07-15 21:06:44
    Temat: Re: Software warranties
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-07-15 22:32, Andrzej Jarzabek wrote:
    > Ależ opowiadasz bzdury. W takim wypadku istotne jest to, czy od klienta
    > można było oczekiwać, że będzie wiedział, co jest istotne, biorąc pod
    > uwagę rodzaj oprogramowania i to, jakiej wiedzy i możliwości można
    > oczekiwać po użytkowniku takiego oprogramowania, to, czy
    > producent/gwarant poinformował klienta o tym, jakich danych potrzebuje i
    > jak je zebrać, jeśli tak, to czy klient zastosował się do instrukcji,
    > jakiego wysiłku i czasu wymagałoby zebranie informacji według producenta
    > potrzebnych i tak dalej. To, o ile się przemieścił i po czym iterator
> [...]

    Alez jest istotne w tym czy klient sobie wydumał problem czy nie. Jak
    sąd na rozsadzić skoro ma zerową wiedzę o problemie a przekładanie na
    jeżyk tumanistyczny gubi istotę problemu bądź go wypacza? Jak sad ma
    ocenić ile czasu potrzeba na naprawę usterki bez 10 lat praktyki jako
    manager?

    > Ja mam spore przypuszczenie, że to może być jednak tak, że to osoba z
    > twojego otoczenia bardzo się uparła, że to zależy od tego po czym się
    > przemieszcza iterator i próbowała to wytłumaczyć, nie rozumiejąc właśnie
    > tego, że sąd nie oczekuje i nie chce tłumaczenia szczegółów nieistotnych
    > z punktu widzenia prawa i celowo właśnie odrzuca dodatkowe nieistotne
    > informacje.

    Nie, chodziło o awarię samochodu. Sąd grzecznie wysłuchał opini eksperta
    o tym jak działa kontrola trakcji i dlaczego zadziałała w danym
    przypadku kierując samochodem na drzewo z prostej drogi. Ponieważ jednak
    wyjasnienia były czysto fizyczne (jakieś wyliczenia, cyferki, takie tam
    inżynierskie pierdolenie o skręceniu kierownicy i akcelerometrach czy
    innych duperelach) to zkwitował to "aha" i wydał wyrok nie rozumiejąc
    problemu (co w poczuciu kilku obecnych na sali dalo zielone światło w
    zatrudnianiu na stanowiska sędziów automatów rzucających monetą). Idę o
    zakład że w przypadku softu będzie identycznie tylko poziom abstrakcji
    jeszcze większy.

    > takiemu informatykowi czy innemu elektronikowi wydawać się może, że
    > istotne jest wytłumaczenie, dlaczego właśnie pozostałe rejestry i wersja
    > zasilacza są akurat istotne i będzie się irytować, że sąd nir tylko tego
    > nie wie, ale nawet nie chce wiedzieć i nie interesuje go jego super
    > logiczny wywód niezbicie udowadniający, że te informacje są konieczne do
    > rozpatrzenia reklamacji. Podczas gdy w rzeczywistości problem nie polega
    > na ignorancji sądu w dziedzinie technologii, tylko ignorancja takiego
    > infrmatyka w dziedzinie prawa.

    Wiadomo. Sądu nie interesują super logiczne dowody. Logika nie jest
    elementem prawa, to wiadomo od dawna. Tym bardziej że wymagała by
    wysilku intelektualnego z dziedzin jakże odległych ...

    Efektem czego wyroki będa wydawać eksperci delikatnie sugerując pod
    koniec "więc wydaje się że wina leży po stronie firmy bo ten iterator
    nie powinien być na 14 elemencie".

    > W innych branżach też są koszty zawracanie dupy, a jednak ochrona
    > konsumenta działa.

    Inne branże są inne z istoty rzeczy o czym staram się syganlizwoać od
    kilkudziesięciu godzin.

    Gwarancja - ok. Taka sama jak na pralki - absolutnie nie.