  • Data: 2011-07-16 08:02:29
    Temat: Re: Software warranties
    Od: "j...@f...adres.to" <w...@c...barg.cy> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Jarzabek wrote:
> [...]
    (...)

    > Hipotetyczna krzywa Laffera nie ma żadnego związku ze sprawiedliwością
    > podatków, odnosi się tylko do wysokości.
    >
    > Natiomiast jeśli ludzie wolą płacić podatki sprawiedliwe i moralnie
    > uzasadnione, to dlaczego wprowadzanie przez państwo właśnie takich
    > podatków miałoby być "problemem" i to jeszcze "co gorsze"? Ja na
    > przykład też wolę płacić sprawiedliwe i moralnie uzasadnione podatki i
    > uważam, że to właśnie bardzo dobrze, jeśli akurat takie są.

    Ulegasz złudzeniu. Albo propagandzie.
    Nie istnieją podatki sprawiedliwe i moralnie uzasadnione.
    Istnieją tylko podatki "sprawiedliwe" i "moralnie uzasadnione".

> [...]
    > kształt. Ponieważ wpływy z podatków zależą od pierdyliarda różnych
    > innych czynników oprócz wysokości samego podatku, takiej krzywej dla
    > danych warunków nie da się ani zmierzyć, ani też nie ma żadnej
    > poważnej teorii ekonomicznej mówiącej, jak taka krzywa miałaby
    > wyglądać.
    >
    > Głupolom, którzy nie znają podstaw logiki, wydaje się, że skoro znana
    > jest wartość tej krzywej dla zera, że skoro dla podatku od dochodów
    > przy 100% wynosi hipotetycznie również zero, to wynika z tego, że ta
    > krzywa ma postać łuku z jednym maksimum. W dodatku ich libertatiańska

    Głupolom może wydawać. Normalny człowiek jednak WIE, że zależność wpływu
    z podatków od wysokości podatku ma co najmniej jedno maksimum.
    Wie również, że nie da się wyznaczyć tej zależności teoretycznie, a
    także, że wyznaczanie pełnego przebiegu w sposób doświadczalny jest
    praktycznie niemożliwe.

> [...]
    > wnioskują, że znajdują się akurat po prawej stronie tego postulowanego
    > maksimum. Żeby uzasadnić tę wiarę, wyszukują przypadki, kiedy po
    > obniżeniu podatku wzrosły przychody z tego podatku. W swoim
    > głupolstwie wydaje im się, że oto wyznaczyli dodatkowe dwa punkty na
    > krzywej Laffera, sprzed i po podniesieniu podatku, nie kojarząc, że
    > dla dwóch kolejnych lat to są dwie różne krzywe Laffera, co choć
    > trochę inteligentna osoba rozumie przez sam fakt, że wpływy z podatków
    > zmieniają się z roku na rok nawet jeśli stawka podtaku się nie
    Głupolowi się wydaje, że spożycie alkoholi wysokoprocentowych dla dwóch
    kolejnych lat różni się bardzo istotnie, więc zależność wpływu do
    budżetu od wysokości akcyzy właściwie nie istnieje.
    W związku z tym nawet nie będzie próbować sprawdzić, czy aby nie
    jesteśmy obecnie po prawej stronie któregoś maksimum lokalnego krzywej
    Laffera.

    > Tyle wiem o krzywej Laffera.

    Czyli guzik wiesz.

    > No i nawet jeśli masz rację, to nic z tego nie wynika bez ujęcia tych
    > liczb w jakieś proporcje. Powiedzmy przykładowo, że w kraju w
    > jakimśtam okresie sprzedaje się 20 tysięcy litrów alkoholu poniżej
    > ceny akcyzy i 2 miliony litrów powyżej ceny akcyzy. Powiedzmy
    > podwyższamy akcyzę i liczby te zmieniają się na 21 tysięcy litrów
    > poniżej akcyzy, i półtora miliona powyżej akcyzy. Tak więc zgodnie z
    > tym, co napisałeś, wzrosła całkowita ilość alkoholu sprzedawanego
    > poniżej ceny akcyzy. Ale ogólnie było warto.

    - Pij szybciej, bo się ściemnia.
    - No to co, że się ściemnia. I tak będę miał rentę.

    I to jest ten koszt, którego nie widać.