  • Data: 2011-07-15 22:06:20
    Temat: Re: Software warranties
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15/07/2011 21:05, lolo wrote:

    > niestety najczęściej można odnieść wrażenie, że ktoś coś naciągnął albo
    > całe sztaby prawników naciskały by ten patent uzyskać

    E tam, po prostu ludzie są omylni. Włącznie z tymi, co odnoszą wrażenie
    - czasem się trzeba trochę wczytać w patent, żeby wiedzieć, co obejmuje.

    > "face" i "magenta"

    Co takiego?

    > ale od kiedy to m$ wynalazł ribbon?? i chyba nawet nie ma na to patentu
    >
    > dużo wcześniej istniały programy z zakładkowymi toolbarami (autcad) czy
    > toolbarami kontekstowymi (corel) a sam wygląd interfejsu (coś mi świta w
    > pamięci jakiś stary news) kupił od jakiejś mniejszej firemki

    OK, masz rację. Ale skoro nie mają patentu (a chcieli mieć), to jednak
    znaczy, że system działa?

    > no i teraz co, m$ dostaje patent, opisuje szczegółowo rozwiązanie, które
    > cząstkowo było znane z innych źródeł (jest ich rozwinięciem) i nie można
    > robić podobnego? w jakiej części?

    Patent chroni tylko to, co opisuje jako swój przedmiot. Jeśli jest to
    patent na system zbudowany z A i B połączonych dzyndzlofonami, to A, B i
    dzyndzlofony nie są normalnie objęte patentem, a na 100% nie jeśli są to
    rzeczy istniejące wcześniej. Objęte by mogły być dzyndzlofony, gdyby
    dzyndzlofony były specjalnym urządzeniem do łączenia A i B w ten
    szczególny sposób (ale to by wykluczało ich wcześniejsze istnienie).

    > w przypadku softu zakładam, że jest ściągany z krajowego serwera przez
    > amerykanina - jeśli będę się reklamował globalnie (google) to jest on
    > skierowany na rynek USA?

    Nie chciałbym ci udzielać porad prawnych, jeśli naprawdę jest ci to
    potrzebne, to sprawdź u kogoś, kto się zna. Ja proponuję przyjrzeć się
    orzeczznictwu w sprawie US v ElcomSoft.

    > nie mam nic do patentów na rzeczy fizyczne, oczywiście innowacyjne, ale
    > w przypadku oprogramowania to zazwyczaj jest cwaniactwo silniejszych

    Ja z kolei nie widzę zasadniczej różnicy między softem a rzeczami
    fiuzycznymi w tym względzie.