  • Data: 2011-07-15 20:32:50
    Temat: Re: Software warranties
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15/07/2011 20:54, Sebastian Biały wrote:

    > Expert: Wysoki sądzie, widac wyraźnie że iterator przemieścił się o
    > czternascie elementów podczas iteracji po heapie interfejsów Foo.
    >
    > Sąd: Aha. To wszystko jasne.

    > Powyżej masz istotną.

    Ależ opowiadasz bzdury. W takim wypadku istotne jest to, czy od klienta
    można było oczekiwać, że będzie wiedział, co jest istotne, biorąc pod
    uwagę rodzaj oprogramowania i to, jakiej wiedzy i możliwości można
    oczekiwać po użytkowniku takiego oprogramowania, to, czy
    producent/gwarant poinformował klienta o tym, jakich danych potrzebuje i
    jak je zebrać, jeśli tak, to czy klient zastosował się do instrukcji,
    jakiego wysiłku i czasu wymagałoby zebranie informacji według producenta
    potrzebnych i tak dalej. To, o ile się przemieścił i po czym iterator
    jest właśnie kompletnie nieistotne.

    > Ślepa Temida, co? Ktoś z mojego otoczenia złośliwe zauważyl po
    > przygodach z Majestatem że powinno się na nazywać "tępa Temida" bo w
    > sprawach technicznych jest spory kłopot w zakumaniu istoty rzeczy na
    > poziomie szkoły podstawowej.

    Ja mam spore przypuszczenie, że to może być jednak tak, że to osoba z
    twojego otoczenia bardzo się uparła, że to zależy od tego po czym się
    przemieszcza iterator i próbowała to wytłumaczyć, nie rozumiejąc właśnie
    tego, że sąd nie oczekuje i nie chce tłumaczenia szczegółów nieistotnych
    z punktu widzenia prawa i celowo właśnie odrzuca dodatkowe nieistotne
    informacje.

    Przykładowo w podanym przykładzie opisanej sytuacji odrzucenia
    reklamacji z powodu niedostatecznej informacji
    "instrukcja store a0,$00f45560 z pod adresu $00568332 odwołuje się do
    pamięci poza heapem w sytuacji gdy zapytanie SQL przychodzi 5 milisekund
    po odrysowaniu okna na Ubuntu 10.10 z zainstalowanym KDE w werji 3.4.5 z
    poprawką foo-bar-fix-1 zawsze jesli zegar systemowy wskazuje parzysta
    sekundę.

    Dla mnie b) jest niedostateczny bo gdzie są do cholery pozostałe
    rejestry i wersja zasilacza ?!?!? Reklamacja odrzucona!"

    takiemu informatykowi czy innemu elektronikowi wydawać się może, że
    istotne jest wytłumaczenie, dlaczego właśnie pozostałe rejestry i wersja
    zasilacza są akurat istotne i będzie się irytować, że sąd nir tylko tego
    nie wie, ale nawet nie chce wiedzieć i nie interesuje go jego super
    logiczny wywód niezbicie udowadniający, że te informacje są konieczne do
    rozpatrzenia reklamacji. Podczas gdy w rzeczywistości problem nie polega
    na ignorancji sądu w dziedzinie technologii, tylko ignorancja takiego
    infrmatyka w dziedzinie prawa.

    > Ale co to za ochrona która polega na obciązaniu producenta zawracaniem
    > dupy i generacją kosztow? To ja dziękuje, wole bez gwarancji ale taniej.

    W innych branżach też są koszty zawracanie dupy, a jednak ochrona
    konsumenta działa.