  • Data: 2011-07-15 20:05:02
    Temat: Re: Software warranties
    Od: lolo <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale patent może być nieważny nie tylko z powodu akutalnego stanu
    > wiedzy, może też być nieważny z powodu bycia oczywistym lub
    > nieinnowacyjnym.

    wcześniej nie pokazywanym/publikowanym itd..., wiem, pamiętam, to taki
    skrót myślowy "aktualny stan wiedzy=rozwiązania oczywiste i proste w
    naszych czasach, poziomie techniki itd."

    > Pewną zaletą takiego normalnego systemu (w odróżnieniu od
    > "australijskiego" jest to, że jak znajdziesz przyznany patent, to na
    > dzień dobry ktoś, kto się zna, przejrzał już zgłoszenie pod tym kątem,
    > więc możesz na dzień dobry uznać, że patent jest rzeczywiście ważny,
    > jeśli nie chcesz robić ekspertyzy lub nie masz powodów przypuszczać,
    > że jest inaczej.

    niestety najczęściej można odnieść wrażenie, że ktoś coś naciągnął albo
    całe sztaby prawników naciskały by ten patent uzyskać

    "face" i "magenta"

    > Ja uważam, że jeśli coś jest rzeczywiście innowacyjne, to raczej warto
    > to chronić, chociaż nie mam konkretnie zdania, na ile lat. Przykładowo
    > w kwestii GUI właśnie np. Microsoftowe wynalazki typu ribbon albo
    > interfejs taki jak w Windows Phone uważam, że są innowacyjne, i jak
    > ktoś chce skopiować, to niech płaci, a jak nie chce płacić, to niech
    > sam wymyśli coś lepszego.

    ale od kiedy to m$ wynalazł ribbon?? i chyba nawet nie ma na to patentu

    dużo wcześniej istniały programy z zakładkowymi toolbarami (autcad) czy
    toolbarami kontekstowymi (corel) a sam wygląd interfejsu (coś mi świta w
    pamięci jakiś stary news) kupił od jakiejś mniejszej firemki

    no i teraz co, m$ dostaje patent, opisuje szczegółowo rozwiązanie, które
    cząstkowo było znane z innych źródeł (jest ich rozwinięciem) i nie można
    robić podobnego? w jakiej części?

    > Amerykanie w jakichś sytuacjach uznają, że podlegasz ich jurysdykcji,
    > jeśli np. przez internet oferujesz produkty skierowane do. Ja bym się
    > spytał w takiej sytuacji prawnika. Jeśli sprzedajesz fizycznie,
    > wysyłkowo (z dostawą tylko w kraju) lub pośrednikom w kraju, to to, że
    > ktoś ewentualnie twój produkt przewiezie i będzie używał w USA to już
    > nie jest twój problem.

    w przypadku softu zakładam, że jest ściągany z krajowego serwera przez
    amerykanina - jeśli będę się reklamował globalnie (google) to jest on
    skierowany na rynek USA?

> [...]
    > z opozycją. Z problemów to tylko wiem, że jest problem taki, że mimo
    > harmonizacji przepisów odpowiednie ustawy funkcjonuja w kontekście
    > różnych systemów prawnych państw członkowskich i w ramach tego sądy
    > mogą mieć różne interpretacje takich niejednoznacznych sformułowań,
    > jak na przykład co to znaczy, że patentowalnymi wynalazkami nie są
    > "programy na komputery". EPO jako taki nie kieruje się żadną
    > jurysdykcją, tylko wewnętrznymi przepisami intepretującymi dyrektywę
    > patentową - które to z kolei przepisy nie dotycza państw członkowskich.

    nie mam nic do patentów na rzeczy fizyczne, oczywiście innowacyjne, ale
    w przypadku oprogramowania to zazwyczaj jest cwaniactwo silniejszych