    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Software warranties
    Date: Fri, 15 Jul 2011 01:15:13 +0200
    <ivef8p$1rn$1@news.onet.pl> <iveg55$ar3$1@solani.org>
    <ivend0$2qd$1@news.onet.pl> <iveopc$ar3$4@solani.org>
    <iveran$jvn$1@news.onet.pl> <ivesh5$akp$1@speranza.aioe.org>
    <ivi7u8$c7n$1@news.onet.pl>
    <2...@g...googlegroups.com>
    <ivico7$vmc$1@news.onet.pl> <s...@e...rdc.pl>
    <ivkg8d$h2u$1@news.onet.pl>
    <e...@a...googlegroups.com>
    <ivkmoa$bvt$1@news.onet.pl> <ivl9pc$l69$1@inews.gazeta.pl>
    <ivmlrq$psv$1@news.onet.pl> <ivnmol$odj$1@inews.gazeta.pl>

    On 2011-07-14 23:23, Andrzej Jarzabek wrote:
    > Widzę problem taki, że ktoś zostaje przez kogoś nacięty na kasę.

    Twoja kasa, masz prawo nią dowolnie dysponować. Żadnemu organowi nie
    powinno być wolno pytać w co legalnego inwestujesz, choćby to były
    dmuchane rakiety napedzane rosołem.

    > To tak samo jak ze sprzedawaniem kolumny Zygmunta: ktoś przedstawia
    > ofertę, a jeleń kupuje, lub nie.

    Nie, to za daleko posunięty absurd.

    > No i ja nie widzę dlaczego biuro maklerskie malinowski&córki nie miałoby
    > mieć takiej ochrony prawnej jak nabywca czegokolwiek innego.

    Bo cokolwiek inne jest inne z natury rzeczy od softu.

    > Po pierwsze, to osobiście nie miałem takiej sytuacji, ale jestem
    > jednakowoż raczej przekonany, że jak iPod przestanie odtwarzać MP3 albo
    > iPhone przestanie dzwonić, to można go oddać i w ramach gwarancji
    > naprawią ci albo wymienią niezależnie od tego, czy zepsuł się hardware,
    > czy to wina oprogramowania.

    Czekaj, ściągasz jakiś soft z AppleStore made by Kozik&Kumples i on nie
    działa. I Ci wymieniają (go albo telefon) na sprawny? Znaczy to chcesz
    osiągnąć? Ale jak?

    > Stąd też właśnie producent iRzeczy, wychodząc naprzeciw nabywcom
    > iRzeczy, realizuje taki model, gdzie aplikacje third party są izolowane
    > od sprzętu i dodatkowo producent sprzętu może kontrolować, co jest na
    > nim instalowane.

    Włacznie z tym że kontrolue tak mocno że nie ma bugów w tym
    oprogramowaniu ktore piszą pryszczate nastolatki na całym swiecie... oh,
    wait...

    > W ten sposób jest mało prawdopodobne, żeby dana
    > aplikacja zaburzyła działanie całego urządzenia, a nawet jak to się uda,
    > to Apple może ją wywalić z App Store i powiedzieć producentowi, że
    > dopóki nie naprawią, to nie będą jej mogli sprzedawać.

    O nie nie, nie uciekniesz tak szybko. Jakiego urzadzenia? To *aplikacja*
    nie działa. Mogę iść do Apple i żadać naprawy mojej kupionej aplikacji
    za $1.99 w 14 dni albo zwrot kasy?

    > Uważam, że jak najbardziej, jak klient przychodzi do punktu serwisowego
    > lub do sprzedawcy, twierdząc że telewizor nie działa, to powinni mu tam
    > przynajmniej spróbować podłączyć do gniazdka i nacisnąć ON, a nie
    > spuszczać od razu ze schodów.

    No to tutaj przychodzi klient i mowi że mu nie działa soft. No to trzeba
    by przynajmniej w ramach przyzwoitości postawić mu system, skonfigorwać
    bazę, zaimportować dane, skonfigurować połaczenie, zainstalować soft i
    podebugować a nie od razu spuszczać ze schodów.

    Czaisz nieco inny poziom komplikacji problemu?

    > Ty, jak rozumiem, uważasz, że w takiej
    > sytuacji powinni spuścić ze schodów bez sprawdzania?

    Zapewniam Cię że poważna firma *nie* spuszcza klienta bez sprawdzania.
    Chyba że to jakaś blondynka ktorej się facebook nie otwiera, a wczoraj
    otwierał. Bo ich są miliony.

    > No ale czego chcesz dowieść? Że skoro bez softu będzie im gorzej, to
    > bugi nie przeszkadzają? Myślę, że z taką retoryką świetnie nadawałbyś
    > się na PRL-owskiego rzecznika rządu.

    Patrz statystycznie. Jesli milionowi osób przeszkadza fakt że notatnik
    źle czyta pliki unicode to się nawet nie opłaca zawracać dupę jakiemus
    programiscie. Gwarancja tego nie zmieni. Bo co, oddasz windowsa i co dalej?

    > No i co? Dostaną z powrotem te pieniądze?

    W wielu przypadkach lepiej jest mieć prawie działający soft niż żaden.

    Nawet wielcy trzęsą portkami:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Allied_Security_Trust